Drag a column header here to group by that column
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
ANO | 3/16/2015 2:38 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | 1 | Ano | Čtením a psaním ke kritickému myšlení 2014, cca 40 hod. | Ano | na seminářích, ve škole, v literatuře | Kritické myšlení je způsob práce s informacemi, kde se učíme třídit je a správně vybírat, která je důležitá a která ne. | práce s textem, doplňování do textů, předčítání, volná kresba, .. | Ne | žádné | přiměřené, záměrné, variabilní, flexibilní, myslící | přemýšlet, diskutovat, pozorovat, hodnotit, odvozovat | rozišit, interpretovat, objasnit, zdůvodnit, reprodukovat, definovat, zkombinovat, uspořádat, roztřídit | Znalost specifických informací, Schopnost zkombinovat informace do nových celků, Hodnocení myšlenek, materiálů a metod podle určitých kritérií | Metody, které jsou staré a zastaralé, hlavně metody frontální | v plasticitě a variabilitě, zaměření na indiv. potřebu dítěte,.. | 2 | 7 |
ANO | 3/16/2015 3:08 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | | Ne | | Ano | Na VŠ | Kritické myšlení je nezávislé myšlení | -myšlenková mapa(obrázky)
-vím-chci vědět-dozvěděl jsem se
| Ne | | popisování, vysvětlování, přeformulování, porozumění, improvizování | pojmenovat, popsat, zopakovat, objasnit, interpretovat | argumentovat, pojmenovat, popsat, interpretovat, zhodnotit, modifikovat, provést v praxi, zkombinovat, složit, posoudit, použít, přeformulovat, uvést do vztahu, navrhnout, ocenit, shrnout, vyjádřit vlastními slovy, zopakovat, reprodukovat, vytvořit schéma, definovat, vysvětlit | Schopnost zkombinovat informace do nových celků, Schopnost rozdělit komplexní informaci na jednotlivé prvky, Chápání významu sdělení | Pevně dané, několik let odzkoušené většinou důchodovými učiteli | Rozvoj kritického myšlení u dětí zahrnuje tvorbu vlastního názoru, který není ovlivňován
přebíráním tradičních názorů nebo pouze prvního dojmu. Východiskem je vlastní rozum a
získávání vlastních zkušeností. Výhodou kritického myšlení je možnost analyzovat,
vyhodnocovat a utvářet vlastní myšlení a tím snižovat mechanické přijímání jednání nebo
myšlení na základě falešné víry. Alternativní vyučovací metody jednoznačně podporují rozvoj kritického myšlení dětí | 5 | 7 |
ANO | 3/16/2015 3:20 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | 1 | Ne | | Ano | Ve škole. | Kritické myšlení je to, když člověk přemýšlí a uvažuje sám za sebe, dělá si vlastní úsudky, jeho názory vycházejí z jeho vlastních zkušeností, nedává na názory okolí a na první dojem, své stanovisko si volí sám. | Brainstorming.
Diskuze.
Dramatické hry.
Prožitkové a situační učení. | Ano | Brainstorming.
Diskuze.
Dramatické hry.
Prožitkové a situační učení. | samostatné, nezávislé, rozumné, vnímavé, aktivní | Dítě kriticky myslící, je dítě diskutující, samostatně přemýšlející, umějící hodnotit, popsat a definovat. | posoudit, zdůvodnit, pojmenovat, vyjádřit vlastními slovy, zopakovat, uvést do vztahu, vybrat, ocenit, navrhnout, shrnout, roztřídit, interpretovat, vytvořit schéma, zkombinovat, vysvětlit, objasnit, uspořádat, popsat, vytvořit obecné závěry, porovnat, argumentovat, použít, zhodnotit, definovat, provést v praxi | Schopnost zkombinovat informace do nových celků, Použití informací a postupů v nových situacích, Schopnost rozdělit komplexní informaci na jednotlivé prvky, Chápání významu sdělení | frontální činnost
skupinová práce
individuální práce | v rozvoji samostatnosti dítěte, v respektování jeho individuálních potřeb - dítě pak dokáže samo vyjádřit svůj názor - souhlas i nesouhlas, umí se samo rozhodovat a hledat správná řešení | 6 | 10 |
ANO | 3/16/2015 7:49 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | 0 | Ne | | Ano | Na UHK | je způsob myšlení a hledání odpovědí. Těch odpovědí by mělo být více.
- najít co nejvíce způsobů řešení | - vymysli co nejvíce sov na písmeno A,B, C ...
- Jak skončil příběh? | Ano | | bystré, myslící, uvažující, komunikativní, zajímající se | pracuje, spolupracuje, myslí, komunikuje, pomáhá | interpretovat, přeformulovat, roztřídit, zkombinovat, vysvětlit, rozišit, zopakovat, provést v praxi, popsat, vyjádřit vlastními slovy, vytvořit schéma, pojmenovat, definovat, objasnit | Hodnocení myšlenek, materiálů a metod podle určitých kritérií, Použití informací a postupů v nových situacích, Schopnost rozdělit komplexní informaci na jednotlivé prvky | - předvádění, pojmenování, poslechové, obrázkové | Více zaměřené na uvažování, myšlení, logiku | 7 | 9 |
ANO | 3/16/2015 9:05 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | 0 | Ne | | Ano | ve škole | vyjádření vlastního názoru na určitou situaci | myšlenkové mapy
brainstorming | Ano | myšlenkové mapy | přemýšlivé
aktivní
výřečné
učenlivé
nebojácné
| přemýšlet
hovořit
ptát se
spolupracovat
zjišťovat
| použít, popsat, definovat, zdůvodnit, modifikovat, přeformulovat, argumentovat, vysvětlit, objasnit, uspořádat, shrnout, roztřídit, zhodnotit, porovnat, pojmenovat, vyjádřit vlastními slovy | Chápání významu sdělení, Hodnocení myšlenek, materiálů a metod podle určitých kritérií, Schopnost zkombinovat informace do nových celků | vysvětlení problému, procvičování, aplikace na konkrétní situace | rozvoj myšlení, chápání souvislostí, lepší orientace v problému, lepší aplikace do praxe | 7 | 8 |
ANO | 3/26/2015 2:00 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | 0 | Ne | | Ano | škola | je to určitý druh učení, u kterého jde více o průběh, než o cíl. Děti se učí pracovat s informacemi a vyvozují z nich další poznatky. | rozhovor, debata, prožitkové učení, dramatizace, situační učení | Ne | | přemýšlivé, bádávé, zvídavé, bystré, důvtipné | rozlišovat, analyzovat, posuzovat, rozhodovat se, vyvozovat | objasnit, interpretovat, definovat, argumentovat, zhodnotit, uspořádat, posoudit, porovnat, roztřídit, vyjádřit vlastními slovy, vybrat | Schopnost zkombinovat informace do nových celků, Použití informací a postupů v nových situacích, Schopnost rozdělit komplexní informaci na jednotlivé prvky, Chápání významu sdělení | memorování, stres, rychlé zapamatování, není důležité pochopení, ale nucení nepraktických faktů | prožitek, cestu zísávání informací | 8 | 10 |
NE | 3/26/2015 2:10 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | 1 | Ano | | Ano | ve škole, a internetu | schopnost nezávisle myslet, umět si vybrat z informací, tvořit si vlastní názor | diskuze, improvizace | Ano | diskuze, improvizace | samostatný, nezávislý, přemýšlivý, sebedůvěřivý, zvědavý | nevím, ptám se, zjišťuji, myslím, vím | modifikovat, posoudit, použít, vyjádřit vlastními slovy, přeformulovat, zhodnotit, vysvětlit, zkombinovat, vybrat, shrnout, argumentovat, porovnat, uvést do vztahu, zdůvodnit | Hodnocení myšlenek, materiálů a metod podle určitých kritérií, Použití informací a postupů v nových situacích, Schopnost rozdělit komplexní informaci na jednotlivé prvky, Schopnost zkombinovat informace do nových celků | frontální vyučování, výklad | podpora samostatnosti, uvažování, neuplatňování moci, důvěra dítěte | 8 | 9 |
NE | 3/26/2015 2:18 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | | Ne | | Ano | v odborné literatuře, ve škole - přednášky | schopnost nepodlehnout pvnímu dojmu a přijímané informace. Kriticky zhodnotit a posoudit (ne pouze pasivní příjem informací) | konstruktivismus, E-U-R, pětilístek, brainstorming, myšlenkové mapy, diskuze | Ne | | aktivní, myslící, inteligentní, kreativní, samostatný | přemýšlet, uvažovat, vymýšlet, naslouchat, hodnotit | posoudit, navrhnout, použít, ocenit, interpretovat, zhodnotit, argumentovat, porovnat, vysvětlit, pojmenovat, provést v praxi, uvést do vztahu, vybrat, rozišit | Schopnost zkombinovat informace do nových celků, Použití informací a postupů v nových situacích, Schopnost rozdělit komplexní informaci na jednotlivé prvky, Chápání významu sdělení | žák - pasivní příjemce informací, nepodílí se na výuce, málo diskuzí, neefektivní výuka | aktivita dítěte (nutnost přemýšlet), možnost diskuze, rozvoj kreativity a logického uvažování | 9 | 10 |
NE | 3/26/2015 2:47 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | 0 | Ne | | Ano | ve škole, odborné knihy | Hodnocení vlastní tvorby:Ne se přeceňovat ani podceňovat.Hodnotit realisticky to co jsem udělal. | Dramatické hry,rozhovor | Ne | | realistické,bystré,umí hledat detaily,sebekritické,kritické k druhým. | tvořit,komunikovat,spolupracovat,pilné,chytré | pojmenovat, zhodnotit, definovat, vytvořit obecné závěry, vysvětlit, vytvořit schéma, rozišit, zdůvodnit, argumentovat, vyjádřit vlastními slovy, porovnat | Použití informací a postupů v nových situacích, Chápání významu sdělení, Hodnocení myšlenek, materiálů a metod podle určitých kritérií | Že se probírají témata,látky atd. stejným způsobem.Naučení,zapamatování a opakování(test) a není žadné nové metody třeba že ukáže obrázek,video.. | Že děti umí hodnotit sami i druhé.Hledají souvislosti i v jiných předmětech to co se naučily.Jsou lepší vybavení do praxe. | 5 | 9 |
NE | 3/26/2015 2:51 PM | Žena | 21 - 25 | Učitel/ka v mateřské škole, Student/ka učitelství pro mateřské školy | 1 | Ne | | Ano | ve škole, ve výuce | Osobně bych si pod tím představila, člověka, který nekouká na problém kladně, ale hned záporně, neměl by podlehnout nějakému názoru jiných | slovní, názorně demonstrační, praktické | Ne | | zbrklé | ..... | argumentovat, provést v praxi, vytvořit obecné závěry, shrnout, definovat, zdůvodnit, objasnit, zhodnotit, posoudit, vyjádřit vlastními slovy, zkombinovat, přeformulovat | Použití informací a postupů v nových situacích, Schopnost zkombinovat informace do nových celků, Hodnocení myšlenek, materiálů a metod podle určitých kritérií | to, co se používalo pře cca. 25 - 30 lety........muselo se je všude stejně, v přesný čas musela být tzv. řízená činnost | ..... | 8 | 7 |
NE | 3/26/2015 2:56 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | 1 | Ne | | Ano | ve škole, při přijímačkách na VŠ (SCIO TESTY), odborná literatura, internet, přednášky | Proces, při kterém zvažujeme různé alternativy, řešení, způsoby řešení. Rozumově, logicky, argumentací | rozbor textu (např pohádky, argumentace kladnosti/zápornosti postav), stavění dětí do situací, ve kterých se musí rozhodovat (A PAK VIDÍ VÝSLEDEK!!!), navrhování řešení problémů, možnost vidět situaci z různých úhlů pohledu, přemýšlet o jedné situaci déle, přehrávat (např. dramatizace), samostatná činnost, úkoly, na které se dítě musí soustředit a jsou téměř na horní hranici jeho schopností, na jejichž plnění musí vyvinout značné úsilí | Ano | například na školách v přírodě a v řízené činnosti v MŠ (úkoly pro skupinky - napříkad společně se dostat někam, získat svépomocí předmět, na který nikdo z nich nedosahne, výlety a dobrodružné akce), dramatizace, rozbor textu, argumentace | bystré
chytré
samostatné
tvořivé myšlení
zajímající se | zajímá se
přemýšlí
chce něčeho docílit
pracuje
tvoří | ocenit, zhodnotit, navrhnout, vyjádřit vlastními slovy, pojmenovat, rozišit, popsat, argumentovat, uvést do vztahu, zkombinovat, použít, provést v praxi, porovnat, uspořádat, posoudit, vytvořit obecné závěry, vybrat, přeformulovat, modifikovat, objasnit, definovat, shrnout, vysvětlit, složit, zdůvodnit, roztřídit, vytvořit schéma | Hodnocení myšlenek, materiálů a metod podle určitých kritérií, Chápání významu sdělení, Schopnost zkombinovat informace do nových celků | ty, které znám ze školy, které jsou osvědčené a vesměs funkční, prověřené praxí (možná vnímám až moc pozitivně) | aktivitu, schopnost rozhodovat se, autonomie, nezávislost na názorech ostatních, nekonformnost, sebejistota, umírněnost (pro postupy zaměřené na kritické myšlení) - oproti tradičním v.p. | 7 | 9 |
NE | 3/26/2015 2:59 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | 0 | Ne | | Ne | | nedat na první dojem nebo názor ostatních, ale vytvořit si svůj názor na danou věc či osobu | modelové situace, kdy se dítě musí rozhodnout samo za sebe
nechat ho rozhodovat o tom co chce dělat, co chce jíst
ptát se ho, co si myslí o různých problémech, věcech | Ne | | rozhodný, objektivní, přemýšlivý, | myslet, přemýšlet, rozhodovat se, | vytvořit obecné závěry, posoudit, objasnit, ocenit, vybrat, vyjádřit vlastními slovy, vysvětlit, porovnat, pojmenovat, roztřídit | Schopnost zkombinovat informace do nových celků, Použití informací a postupů v nových situacích, Chápání významu sdělení | výklad, rozhovor, písemné práce, práce s učebnicí, pozorování, promítání | postupy zaměřené na kritické myšlení nutí děti více přemýšlet. Tradiční výukové postupy dětem naservírují informace na talíři a děti se je pouze naučí. | 7 | 9 |
NE | 3/26/2015 3:03 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy, Student/ka učitelství pro základní školy | | Ne | | Ne | | domnívám se, že je to způsob uvažování a vedení myšlenkových operací, které hned nepodléhají snadé interpetaci a závěrům, ktaré se nesnaží podlehnou stereotypům v myšlení - jako prvnímu dojmu, halo efektu a dalším | rozhovor čí dialog nad názory, práce a řešení netradičních úloh z prostředí života, interetace závěrů v praxi, experimentování s poznatky a jejich měření v běžném životě, netradiční spojování znalostí v samostatné práci dětí pod dozorem učitele - kdy učitel je poze rádce na požádání | Ano | heurisitcká metoda (vycházení s předchozích zkušeností - prvouka, matika)
slovní dialogové metody (prvouka, výtvarná výchova)
výhledávací metoda v kolektivu (český jazyk, prvouka) | hloubavé, dotazující se, přemýšlející, aktivní a uvědomělý si sebe | vnímá, přemýšlí, spolupracuje, dívá se, vyhledává | pojmenovat, uvést do vztahu, vybrat, interpretovat, provést v praxi, shrnout, použít, reprodukovat, porovnat, zdůvodnit, argumentovat, navrhnout, definovat, objasnit, zkombinovat | Hodnocení myšlenek, materiálů a metod podle určitých kritérií, Použití informací a postupů v nových situacích, Chápání významu sdělení, Schopnost zkombinovat informace do nových celků | ty které uvádějí žáky do role pasivních posluchačů přijímající nekriticky názory vyučujícího | rozdíl v chování žáká - jejich akticitě, připravenosti do života | 7 | 9 |
NE | 3/26/2015 3:07 PM | Žena | 16 - 20 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | | Ne | | Ano | pedagogika, psychologie, didaktiky | Kritické myšlení je schopnost vytvořit si vlastní spojitosti mezi informaceme. Schopnost tvořivě vymýšlet nová řešení a vyhýbání se obloukem učení na zpaměť. | Aktivizujíví metody-->skupinová práce, práce ve dvojici, individuálně, brainstorming, analýza Swot, myšlenková mapa, různá grafická znázornění--> tabulky, grafy... Dramatizace | Ano | Zatím žádné, občas myšlenkové mapy. | Užitečné
Přínosné
Fantastické
Zlomo vé | baví se, raduje se, přemýšlí, rozvíjí se, nenudí se | roztřídit, zhodnotit, pojmenovat, navrhnout, rozišit, ocenit, vyjádřit vlastními slovy, argumentovat, zdůvodnit, popsat, uvést do vztahu, použít, vysvětlit, uspořádat, porovnat, přeformulovat, posoudit, zkombinovat, objasnit, interpretovat, vybrat, provést v praxi, modifikovat, vytvořit obecné závěry, shrnout, složit, vytvořit schéma, definovat | Použití informací a postupů v nových situacích, Schopnost rozdělit komplexní informaci na jednotlivé prvky, Chápání významu sdělení, Schopnost zkombinovat informace do nových celků | klasické učení nazpaměť....které neodpovídá individualitě dětí a není tak přínosné, jako například aktivizační metody.. | Rozdíl vidím v tom, že se s postupy zaměřenými na kritické myšlení posouváme někam dál. Snažíme se zapojovat mozek, hledat nová řešení, snažit se najít způsob zaznamenání informací, který vyhovuje nám a ne jen vše slepě opakovat. | 9 | 9 |
NE | 3/26/2015 3:11 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | | Ne | | Ano | na gymnáziu, mezi přáteli, v církvi | zamyšlení člověka nad srávností, či nesprácností daného tématu, názoru apod., umět analyzovat nějaký názor, říct ho vlastními slovy, buď ho přijmnout nebo mít připomínky a nesdílet takový názor, umět si to obhájit | zpětná vazba
hodnocení
komunitní kruh
okamžitá komunikace a interakce s dítětem, zaměřit se na jeho postřehy z výuky | Ano | zpětná vazba, hodnocení, interakce | prozíravé
drzé
chytré
sebevědomé
kreativní
P | komunikovat
myslet
předvídat
nebát se
rozebírat | přeformulovat, uvést do vztahu, argumentovat, složit, porovnat, shrnout, objasnit, reprodukovat, rozišit, vytvořit obecné závěry, posoudit, vysvětlit, zhodnotit, vyjádřit vlastními slovy, zdůvodnit | Použití informací a postupů v nových situacích, Hodnocení myšlenek, materiálů a metod podle určitých kritérií, Chápání významu sdělení, Schopnost zkombinovat informace do nových celků | převážně mluví učitelka, všechno je předem dané a mnoho se tohov průběhu nemění, děti musí být akorát poslušné | děti se více projevují, daná témata posouvají po vlastní ose chápání, vybírají si to, co je zaujme, jsou do toho zapálené, takže ani nezlobí, přesto že mají větší prostor pro komunikaci | 8 | 7 |
NE | 3/26/2015 3:15 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | | Ne | | Ano | na přednáškách ve škole, v knihách | myslím si, že kritické myšlení je takové, když člověk dokáže nad svojí odpovědí přemýšlet, neodpoví pouze ANO, ale odpověď rozvine | myslím si že prolínáním různých metod a to například vyprávění či výklad proložený praxí | Ano | informativní, motivace, didaktická hra, praktické metody, názorné, situační hry, diskuse, brainstorming | upovídané
tázavé
zvědavé | přemýšlet, mluvit, zapojit se, chtít, hrát si | uvést do vztahu, použít, složit, pojmenovat, porovnat, zdůvodnit, argumentovat, popsat, definovat, vysvětlit, zopakovat, zkombinovat, vyjádřit vlastními slovy, přeformulovat, posoudit, zhodnotit, roztřídit, provést v praxi, uspořádat, vytvořit obecné závěry, shrnout, vytvořit schéma | Chápání významu sdělení, Schopnost rozdělit komplexní informaci na jednotlivé prvky, Schopnost zkombinovat informace do nových celků, Hodnocení myšlenek, materiálů a metod podle určitých kritérií, Použití informací a postupů v nových situacích | postupy, podle kterých se vyučuje už dlouhou dobu (jsou až zastaralé) | u tradičních je to zaměřeno jen na výklad a vysvětlování na rozdíl od kritického, které je spojeno s různými metodami - výklad spojeny s praxí atd. | 8 | 10 |
NE | 3/26/2015 3:18 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | | Ne | | Ano | ve škole při studiu, ale přesně nevím, co si pod tím mám představit | psala jsem, že nevím, co si pod tím mám představit, ale možná .... schopnost řešení problémů, vytváření neotřepaných postupů řešení (ať už při čemkoliv) | spolupráce, hry pro rozvoj samostatnosti a tvořivosti, divadla, brainstorming | Ano | spolupráce, hry pro rozvoj samostatnosti a tvořivosti, divadla, brainstorming | originální, samostatný, svůj, přemýšlivý (S), uvědomělý (S) | pracující, tvořící, myslící, zajímající se, spolupracující | reprodukovat, ocenit, použít, vyjádřit vlastními slovy, zdůvodnit, přeformulovat, objasnit, argumentovat, rozišit, navrhnout, zkombinovat, interpretovat, posoudit, roztřídit, uvést do vztahu, vytvořit obecné závěry, vysvětlit, složit, vytvořit schéma | Schopnost zkombinovat informace do nových celků, Hodnocení myšlenek, materiálů a metod podle určitých kritérií, Schopnost rozdělit komplexní informaci na jednotlivé prvky, Použití informací a postupů v nových situacích | klasické školy,. kde učitel je naprostá autorita, učiteli se neodporuje, učitel má pravdu, dítě je míň než učitel, dítě je dítě (nikoliv rovnocenný partner, který se může spolupodílet na rozhodování) | Přístup k dítěti je individuální, má prostor pro svoje nápady a jejich realizaci, jeho postupy řešení jsou tolerované, dítě se může spolupodílet na řešení problémů, dítě může vytvářet | 7 | 8 |
NE | 3/26/2015 3:22 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | | Ne | | Ne | | = myšlení, kdy myslíme kriticky, tedy vidíme věci negativně, špatně | - | Ne | | zvídavý
pozorující
nápaditý
snaživý
přemýšlej ící | nepodléhat
snažit se
učit se
vytvářet
přemýšlet | shrnout, roztřídit, zdůvodnit, popsat, pojmenovat, vyjádřit vlastními slovy, přeformulovat, interpretovat, argumentovat | Hodnocení myšlenek, materiálů a metod podle určitých kritérií, Použití informací a postupů v nových situacích | sedět, psát, žák pouze přijímá informace, žák na nic sám nepřijde, učitel předává hotovou myšlenku | KM - více zapojení samotných žáků | 5 | 7 |
NE | 3/26/2015 3:25 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | | Ne | | Ano | školství, volný čas | umět pohlížet na věci z více pohledů, umět se reálně ohodnotit, uvědomit si případné chyby a naopak pozitiva, důležité v životě a úspěch | řešení problémů, reálných situací, zpětná vazba, zhodnocení počinů, nechat je dělat chyby a neustále je neopravovat či nekritizovat | Ano | volba | rozhodné
jisté
zdravě sebevědomé
inteligentní
hravé | přemýšlí
zajímá se
přijímá informace
uvažuje
má prostor | vybrat, vytvořit obecné závěry, zhodnotit, posoudit, roztřídit, provést v praxi, interpretovat, použít, argumentovat, zkombinovat, shrnout | Znalost specifických informací, Schopnost zkombinovat informace do nových celků, Chápání významu sdělení | výukové postupy již dlouho zakořeněné v naší společnosti, které se dlouho nemění | tradiční nenutí tolik přemýšlet | 9 | 8 |
NE | 3/26/2015 3:28 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | | Ne | | Ano | škola | Kritické myšlení - zaujímání vlastních postojů člověka k určitým věcem, předmětům, jevům či osobám | Volné asociace
Projektová výuka
Brainstorming
Situační, spontánní a prožitkové kooperativní učení | Ano | nejsem v praxi | Předškolní dítě
Aktivní
Zvídavé
Schopné vlastního názoru, postoje
Alternativní
Komunikativní | hrát si, komunikovat, vytvářet, improvizovat, odlišovat se | popsat, zopakovat, uvést do vztahu | Schopnost rozdělit komplexní informaci na jednotlivé prvky, Použití informací a postupů v nových situacích, Hodnocení myšlenek, materiálů a metod podle určitých kritérií | Postupy nejvíce užívané v dnešní výuce | nevím | 8 | 10 |
NE | 3/26/2015 3:32 PM | Žena | 31 - 35 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | | Ne | | Ano | škola, internet | vytváření si svého názoru na věc, nepodléhání všeobecnému mínění či prvnímu dojmu | k danému tématu říci a pokud možno napsat na tabuli, vše co nás v tom okamžiku napadne. heslovitě. a po určité době teprve analyzovat a diskutovat na dané téma s žáky. | Ne | | aktivní
inteligentní
zajímavé
vtipné
přemýšlivé | mluví
má svůj názor
aktivně se zapojuje | modifikovat, provést v praxi, definovat, popsat, vytvořit obecné závěry, složit, přeformulovat, vybrat, objasnit, zopakovat, ocenit, shrnout, rozišit, vysvětlit, vyjádřit vlastními slovy, roztřídit, vytvořit schéma, zdůvodnit, navrhnout, zhodnotit, reprodukovat, uspořádat, pojmenovat, porovnat, posoudit, argumentovat, zkombinovat, interpretovat, uvést do vztahu, použít | Hodnocení myšlenek, materiálů a metod podle určitých kritérií, Znalost specifických informací, Schopnost rozdělit komplexní informaci na jednotlivé prvky, Použití informací a postupů v nových situacích, Schopnost zkombinovat informace do nových celků, Chápání významu sdělení | bohužel sedět v lavici a poslouchat co kdo říká a pak se to naučit pokud možno zpaměti | dítě nutíte být aktivní, samostatně přemýšlet a umět si vytvořit svůj názor. | 6 | 9 |
NE | 3/26/2015 3:36 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | | Ne | | Ano | gymnázium, internet | schopnost vytvořit si vlastní názor, nevzít hned za své všechno co mi je dáváno za informaci, přemýšlet o tom, posuzovat z různých úhlů,... | příběhy, dramatizace
komunitní kruh
každodenní situace
pokusy
sledování filmů, divadel
myšlenková mapa (např. "Co všechno tě napadne, když se řekne..."), atd. | Ano | Přip raxích, např. myšlenková mapa (Co Vás děti napadne, když se řekne,...) | přemýšlivé
zvídavé
hloubavé
předvídavé (dokážet předvídat situaci)
naslouchavé | ptát se
vnímat
přemýšlet
hledat souvislosti
reagovat | porovnat, vybrat, zhodnotit, zdůvodnit, posoudit, roztřídit, modifikovat, rozišit, zkombinovat, přeformulovat, použít, argumentovat, vyjádřit vlastními slovy, navrhnout | Schopnost zkombinovat informace do nových celků, Hodnocení myšlenek, materiálů a metod podle určitých kritérií, Použití informací a postupů v nových situacích | To, co se používá už mnoho let, je to vyzkoušené, opakuje se to a tím se to stává tradičním | Tradiční - ty, co se používají stále, jsou vyzkoušené, avšak nejsou moc modernizované, naučí všechno všechny stejně, myslím, že není moc důraz na individualitu,...
Zaměřené na krit. myšlení - jsou moderní, učí děti přemýšlet, najít si vlastní názor, dokázat něco argumentovat,... | 6 | 7 |
NE | 3/26/2015 3:39 PM | Žena | 16 - 20 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | | Ne | | Ano | ve škole | Je to takové myšlení, které nedává na první dojmy a využívá jistého nadhledu a objektivnosti. | jsou to metody, které vytváří objektivní pohled žáka na skutečnost. Takové metody, ve kterých se nemá objevit subjektivní názor. (př. zjistit fakta, zpracovávat je a pořád být objektivní - nebrat si něco osobně atd.) | Ne | | s | s | pojmenovat, zopakovat, vytvořit schéma, interpretovat, vysvětlit, shrnout, roztřídit, uvést do vztahu, porovnat, vytvořit obecné závěry, popsat, reprodukovat, definovat, použít | Použití informací a postupů v nových situacích, Hodnocení myšlenek, materiálů a metod podle určitých kritérií, Chápání významu sdělení, Znalost specifických informací | Postupy při výuce, které jsou "osvědčené" a možná i účinné a proto se jich využívá stále... | Tradiční výukové postupy jsou někdy zastaralé a děti jsou různě ovlivňovány hlavně učitelkou (nálepkování, haló efekt...) | 6 | 7 |
NE | 3/26/2015 3:42 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | | Ne | | Ano | V psychologii, dále pak v médiích a v odborných článcích na internetu | Myslím si, že se jedná o myšlení, které nám umožňuje i kritické myšlenky, tudíž i reálný pohled na věc. Skrze toto se zbavujeme tzv. růžových brýlí. | modelové situace - jejich řešení na základě nápadů dětí | Ne | | přemýšlí o realitě | nelíbit, nechtít, nedělat, | reprodukovat, zdůvodnit, zhodnotit | Hodnocení myšlenek, materiálů a metod podle určitých kritérií, Znalost specifických informací | zahlcování dětí bez názorných ukázek | v přístupu k dětem | 7 | 8 |
NE | 3/26/2015 3:44 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | | Ne | | Ano | na VŠ | posuzovat a vyhodnocovat všechny možnosti, nerozhodovat se na základě jedné informace | diskuze, projektové metody, samostatné i skupinové práce | Ne | | samostatné, zvídavé, aktivní, zodpovědné, inteligentní | učenlivost, samostatnost, zvídavost, aktivnost, komunikativnost, rozhodnost | složit, vytvořit obecné závěry, posoudit, vybrat, přeformulovat, navrhnout, zopakovat, uvést do vztahu, rozišit, shrnout, ocenit, zdůvodnit, vytvořit schéma, roztřídit, vyjádřit vlastními slovy, zhodnotit, reprodukovat, vysvětlit, popsat, interpretovat, porovnat, pojmenovat, argumentovat, uspořádat, objasnit, zkombinovat, použít, provést v praxi, definovat, modifikovat | Použití informací a postupů v nových situacích, Hodnocení myšlenek, materiálů a metod podle určitých kritérií, Chápání významu sdělení, Schopnost rozdělit komplexní informaci na jednotlivé prvky, Schopnost zkombinovat informace do nových celků | frontální výuka, samostatná práce | v postupech zaměřených na kritické myšlení se veškerá aktivita přesouvá na dítě | 8 | 10 |
NE | 3/26/2015 3:48 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy, Učitel/ka v mateřské škole | 1 | Ne | | Ano | V hodinách psychologie na vysoké škole a na střední škole. | Člověk má svůj názor na nějaké věci a dokáže si je i obhájit, nepodléhá naivitě druhých lidí. | Myslím, že aby se u dětí rozvíjelo kritické myšlení je důležité, abychom u nich už co nejdříve rozvíjeli vědomí, že se nemusí bát říct svůj názor, co si myslí. Nebo jenom už je prvořadé, aby dovedly říci, co se jim líbí a co ne. | Ano | Jsem studentka a příležitostně učím v Mš, předměty tedy nemáme, ale s dětmi se snažím hodně mluvit o jejich pocitech každý den. Jak už o jejich zážitcích, tak i problémech, které se mohou objevit ve třídě samy (děti se často nedokáží dohodnout a pak si to vyjasní ručně). Proto se u dětí snažím hned vyřešit vzniklý problém, radím jim a ptám se jich, jak by tu situaci, kterou nezvládly, vyřešily teď a správně, aby se ale nehádaly a nebily. A proto, aby se dobře dohodli, musí říct svůj názor, svoje pocity. | Osobitý, pravdomluvný, komunikativní, upřímný a přemýšlivý | Řešit, mluvit, přemýšlet, objevovat a rozvíjet se. | vytvořit obecné závěry, rozišit, pojmenovat, argumentovat, zhodnotit, uspořádat, provést v praxi, zdůvodnit, zopakovat, navrhnout, posoudit, vyjádřit vlastními slovy, ocenit, popsat, vysvětlit, objasnit | Znalost specifických informací, Schopnost zkombinovat informace do nových celků, Chápání významu sdělení | Takové, které se praktikují už několik let, většinou platí, ale myslím, že už je lehce vytlačují modernější výukové postupy, kterých čím dál více přibývá - jako jsou např. interakční tabule. | Bohužel Vám tady nemůžu nějak blíže odpovědět. | 7 | 9 |
NE | 3/26/2015 3:51 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | | Ne | | Ano | na přednáškách při studiu | Své vlastní myšlení nezávislé na druhých. | čtení, psaní, hra | Ano | čtení | zvídavý
dychtivý
roztěkaný | hledat
toužit
ptát se | vytvořit schéma, pojmenovat, objasnit, roztřídit, modifikovat, složit, zdůvodnit, použít, argumentovat, vysvětlit, zhodnotit, zkombinovat, popsat, interpretovat, vybrat, zopakovat, vyjádřit vlastními slovy, uvést do vztahu, definovat | Schopnost zkombinovat informace do nových celků, Použití informací a postupů v nových situacích, Chápání významu sdělení, Schopnost rozdělit komplexní informaci na jednotlivé prvky, Znalost specifických informací, Hodnocení myšlenek, materiálů a metod podle určitých kritérií | řízená výuka, pevný řád, předměty jsou odděleny, učitel je zde nejvyšší autorita, testování - písemné práce, zkoušení | tradiční je daná činnost od které se neodklání
kritické myšlení - může mít více zaměřený, více směrů, více informací, záleží zde na každém názoru | 7 | 8 |
NE | 3/26/2015 3:54 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | | Ne | | Ano | Při přípravě na testy studijních předpokladů na Masarykovu univerzitu | samostatné myšlení nezávislé na okolí | diskuze, projekt, spolupráce | Ano | projekt, diskuze (u všech témat probíraných v Mš) | - samostatné, přiměřeně sebevědomé, zvídavé, tvořivé,chytré | žít, tvořit, myslet, prosadit se, neovlivňovat | uvést do vztahu, vybrat, vyjádřit vlastními slovy, použít, modifikovat, zdůvodnit, argumentovat, vysvětlit, zhodnotit, zkombinovat | Hodnocení myšlenek, materiálů a metod podle určitých kritérií, Schopnost zkombinovat informace do nových celků | slovně- názorná (mluví především učitel) | postupy zaměřené na kritické myšlení podporují sebedůvěru dětí a jejich aktivitu | 10 | 10 |
NE | 3/26/2015 4:12 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | | Ne | | Ne | | Kritické myšlení učí děti přemýšlet a uvažovat o sobě, okolním světě a pod.. Není to pouze učení poznatků nazpaměť. | projektová výuka, brainstorming, skupinová a kooperativní práce, výuka dramatem | Ano | projektová výuka
skupinové práce (v MŠ nemáme předměty - vše se prolíná) | aktivní
přemýšlivé
rozhodné
tolerantní k názorům druhých
schopné využít poznatky v praxi, třídit a vyhledávat informace
umí vyjádřit svůj názor | myslet
hledat
využívat poznatky v praxi
vyjadřovat
respektovat | ocenit, vyjádřit vlastními slovy, roztřídit, posoudit, pojmenovat, vysvětlit, zhodnotit, rozišit, zkombinovat, shrnout, použít, vytvořit schéma, uvést do vztahu, zdůvodnit, provést v praxi, definovat, popsat, objasnit, argumentovat, navrhnout | Chápání významu sdělení, Použití informací a postupů v nových situacích, Hodnocení myšlenek, materiálů a metod podle určitých kritérií | Děti sedí v lavici a poslouchají výklad učitele, pasivně přijímají informace. | Děti jsou aktivní, snaží se vybavit dosavadní informace o tématu a zformulovat je. Učí se respektovat názory druhých a využít poznatky v praxi. Osvojené informace by měly být trvalým vlastnictvím dítěte/žáka. | 9 | 8 |
NE | 3/26/2015 4:25 PM | Žena | 26 - 30 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | 1 | Ne | | Ano | škola, internet | pečlivé řešení daného problému | dialog, monolog | Ano | dialog. monolog | pečlivý, uvažující, rozvíjející, hledající souvislosti | myslet, spojovat, uvažovat | vyjádřit vlastními slovy, posoudit, vysvětlit, argumentovat, zdůvodnit, objasnit, interpretovat | Schopnost zkombinovat informace do nových celků | zaběhnuté metody, které nemají velký vliv na kreativní rozvoj myšlení dětí | kritické myšlení více rozvíjí kreativitu dětí | 8 | 9 |
NE | 3/26/2015 4:31 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | | Ne | | Ano | na univerzitě UHK, v odborných publikacích, v beletrii | Kritické myšlení se zaobírá danou skutečností z racionálního hlediska, člověk je při něm schopen vidět danou situaci bez přikrášlení. | projektové vyučování - řešení problémů
hodnocení vlastní práce
hodnocení práce druhých | Ano | prozatím nevyužívám, neboť neučím | racionální, hodnotící, sebehodnotící, prosazující se, realistické | diskutovat, myslet, přemýšlet, hodnotit, sebehodnotit | argumentovat, definovat, pojmenovat, použít, zdůvodnit, posoudit, vysvětlit | Schopnost zkombinovat informace do nových celků, Hodnocení myšlenek, materiálů a metod podle určitých kritérií | výklad - učitel vykládá, žáci přijímají (pasivně) | při postupech zaměřených na kritické myšlená jsou žáci více aktivnější | 6 | 8 |
NE | 3/26/2015 4:34 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | | Ne | | Ano | přijímací zkoušky, kurzy, mš | kritické posouzení a subjektivní vyhodnocení předložených informací | aktivní vstup dětí do výuky, hledání nových, neotřelých řešení problému | Ne | | aktivní
inovativní
zvídavé
nebojácné
kreativní | objevovat
inovovat
řešit
rozhodovat
tvořit | zhodnotit, rozišit, modifikovat, vytvořit obecné závěry, porovnat, zdůvodnit, posoudit | Schopnost rozdělit komplexní informaci na jednotlivé prvky, Použití informací a postupů v nových situacích, Hodnocení myšlenek, materiálů a metod podle určitých kritérií, Schopnost zkombinovat informace do nových celků | vyzkoušené postupy uplatnované při výuce | v aktivitě dítěte a jeho podílení se na utváření vlastního vzdělávání | 5 | 6 |
NE | 3/26/2015 4:38 PM | Žena | 36 - 40 | Student/ka učitelství pro mateřské školy, Učitel/ka v mateřské škole | 5 | Ne | | Ano | UHK, VOŠ Praha 6, odborné časopisy pro učitele | vlastní názor co nejméně ovlivněný aktuální situací na základě zkušeností | v mš - nebát se říci vlastní názor
- vše je dobře, jen je to jinak (např. v hv, vv, ...) - někde to samozřejmě nejde
- sebehodnocení i hodnocení druhých (přizpůsobeno věku) | Ne | | samostatný P, kreativní P, přemýšlivý P, komunikativní P, zdravě sebevědomý P | tvořit, myslet, komunikovat, zkoumat, pozorovat | argumentovat, shrnout, použít, rozišit, navrhnout, interpretovat, zkombinovat, přeformulovat, zhodnotit, vybrat, vytvořit obecné závěry, vysvětlit, uspořádat, posoudit, roztřídit, provést v praxi, uvést do vztahu, vyjádřit vlastními slovy, zdůvodnit | Chápání významu sdělení, Schopnost zkombinovat informace do nových celků, Použití informací a postupů v nových situacích, Schopnost rozdělit komplexní informaci na jednotlivé prvky | tabule, sešit, učebnice, úkol - opsat, odpovědět | "nepapouškovat", myslet, nemusím vše znát, ale vědět, kde to najdu | 8 | 10 |
NE | 3/26/2015 4:42 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy, Student/ka učitelství pro základní školy | | Ne | | Ano | spíše na střední škole - SPGŠ Prachatice, na VŠ zatím minimálně | zjišťuji, že pořádně nevím, co to znamená....kritizuji především vlastní, ale i u druhých práci, výrobky....neumím to ocenit...př ve VV období puberty....to se mi nepovedlo, to se mi nelíbí... | metoda individuálního přístupu...každý z nás to prožívá jinak, a proto náprava je jiná
komplexního přístupu - všechno se prolíná a nesmíme nic opomenout | Ne | | myslím, že se vyskytuje u obou věkových skupin
málo sebevědomé, srovnávající se s druhými, zdravé/normální, cílevědomé - chce se zlepšit, proto kritizuje, není spokojen, nespokojené | hraje si, pomáhá, učí se třeba hrou, je zdravé, chce být lepší, všímá si okolí a to hodnotí | argumentovat, shrnout, ocenit, zdůvodnit, definovat, popsat, porovnat, vyjádřit vlastními slovy, zhodnotit, pojmenovat, reprodukovat, posoudit, rozišit, interpretovat | Schopnost zkombinovat informace do nových celků, Hodnocení myšlenek, materiálů a metod podle určitých kritérií, Použití informací a postupů v nových situacích, Chápání významu sdělení, Schopnost rozdělit komplexní informaci na jednotlivé prvky | úvod hodiny (motivace, ...), hlavní část (opakování, nové info, ...), závěr hodiny(zhodnocení)
formou rozhovoru, nebo přednášení, ale málo aktivizace dětí | tradiční - pro všechny, pro všechno
zaměřené - zaměřené na jednu část, jeden celek | 5 | 5 |
NE | 3/26/2015 4:45 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | | Ne | | Ano | ve škole | Schopnost nepodlehat prvnímu dojmu atd. ale vytvořit si svuj vlastni postoj. | nenapadaji me | Ne | | Nespolečenské
mrzuté
hněvající se
nemotivační
Vznětlivé | Straní se aktivit, dětí
nic ho nebaví
nechce si hrát
neakceptuje ostatní děti , lidi
je negativistické | ocenit, zdůvodnit, posoudit, navrhnout, zhodnotit, rozišit, argumentovat, pojmenovat, vyjádřit vlastními slovy, vysvětlit, uvést do vztahu, přeformulovat, reprodukovat, objasnit | Chápání významu sdělení, Použití informací a postupů v nových situacích, Schopnost rozdělit komplexní informaci na jednotlivé prvky, Znalost specifických informací | Používající se dlouho | Individuálnost | 9 | 9 |
NE | 3/26/2015 4:49 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | | Ne | | Ano | Na mé předchozí škole. Studovala jsem Sociologii, tak tam jsme se učili o kritickém myšlení | Znamená myšlení, které se snaží zvážit všechny možnosti..dívá se na daný objekt, věc z více úhlů | Rozhovor s dítětem, rozhovor s celou třídou, dítě samo vymýšlí- dramatická výchova, logika | Ano | rozhovor | zvídavé, přemýšlící, kreativní, sebevědomé, samostatné | přemýšlet, učit se, přizpůsobovat se, vymýšlet, vytvářet, diskutovat | rozišit, přeformulovat, ocenit, vytvořit schéma, zdůvodnit, roztřídit, vyjádřit vlastními slovy, objasnit, reprodukovat, vysvětlit, interpretovat, popsat, porovnat, uspořádat, pojmenovat, argumentovat, zhodnotit, zkombinovat, použít, provést v praxi, modifikovat, definovat, shrnout, složit, vytvořit obecné závěry, posoudit, vybrat, navrhnout, zopakovat, uvést do vztahu | Schopnost zkombinovat informace do nových celků, Hodnocení myšlenek, materiálů a metod podle určitých kritérií, Použití informací a postupů v nových situacích, Schopnost rozdělit komplexní informaci na jednotlivé prvky | frontální učení- učitel mluví, přednáší, dítě jen poslouchá | u kritického myšlení dítě samo vymýšlí, pracuje- je aktivní, ale u tradičních postupů může být dítě je pasivím posluchačem | 8 | 9 |
NE | 3/26/2015 4:59 PM | Žena | 41 - 50 | Učitel/ka v mateřské škole, Student/ka učitelství pro mateřské školy | 22 | Ano | Informatorium - Tvořivé výukové metody, ZaS Juliana Gardošová 20hod | Ano | V knize L.Zormanové - Výukové metody, ve své diplomové práci, v praxi, na seminářích | Metody kritického myšlení patří mezi výukové metody inovativní, aktivizující, podporují především rozvoj komunikace a aktivního přístupu k poznávání, objevování, hledání vlastní zkušeností. Patří do kategorií moderní pedagogiky, rozvíjejí u studentů, žáků samostatné myšlení, navazování na vlastní zažité zkušenosti - plus získané nové aktivním přístupem k učení.
Důraz je kladen na aktivitu žáka. (Konstruktivismus v učení - oproti transmisivní výuce. kde jsou podávány hotové celky informací pedagogem)
brainstorming, třífázové učení E-U-R, předvídání z textů, předvídání z obrazů, pětilístek, podvojný deník, myšlenková mapa, řízené čtení, atd. | breinstorming, myšlenková mapa, předvídání z obrazů, předvídání z textů, řízené čtení, E-U-R - třífázové učení, podvojný deník, breiwriting, atd. | Ano | komunitní kruh - brainstorming, tabule - myšlenkové mapy, výuka v centrech aktivit - podvojný deník, pětilístek, předvídání z obrazů, z textů, školička - řízené čtení - atd. Pracuji ve fakultní mateřské škole. | P - samostatné, aktivní, kooperující, komunikující, myslící | myslící, samostatné, komunikující, kooperující, tvořivé - "P" | použít, vysvětlit, uvést do vztahu, vytvořit obecné závěry, definovat, argumentovat, shrnout, objasnit, modifikovat, provést v praxi, interpretovat, rozišit, popsat, zhodnotit, roztřídit, zkombinovat, porovnat, navrhnout, přeformulovat, vyjádřit vlastními slovy, vytvořit schéma | Použití informací a postupů v nových situacích, Hodnocení myšlenek, materiálů a metod podle určitých kritérií, Znalost specifických informací, Schopnost zkombinovat informace do nových celků | metody slovní, názorně-demostrační, dovednostně praktické | Tradiční VP - důraz kladen na pedagoga, předávání hotových informací, velké množství uspořádaných informací, pasivní přístup žáka, transmisivní výuka
Kritické myšlení - inovativní výukové metody, rozvíjející komplexněji osobnost žáka, aktivizující, konstruktivistické pojetí výuky - aktivní je žák, pedagog, poradce, průvodce...
Vedou k propojování souvislostí, objevování, komunikace, spolupráci s ostatními, k samostatnosti v učení, tvůrčí přístup | 10 | 10 |
NE | 3/26/2015 5:03 PM | Žena | 21 - 25 | Učitel/ka v mateřské škole, Student/ka učitelství pro mateřské školy | 2 | Ne | | Ano | Při studiu Bc. | Pečlivé uvážení rozhodnutí | Demonstrace, vysvětlování, praxe, pozorování | Ano | praxe a vysvětlování | Rozumné, emotivní, všímající, zvažující, vyspělé | Přemýšlet, jednat, zvažovat, soudit, znát | navrhnout, zdůvodnit, shrnout, argumentovat, zkombinovat, definovat, objasnit, vyjádřit vlastními slovy, popsat, posoudit, pojmenovat | Hodnocení myšlenek, materiálů a metod podle určitých kritérií, Chápání významu sdělení | Dřívější postupy | Rozdíl je v zamerenosti ohledne myšlení a náhledu na danou věc | 7 | 9 |
NE | 3/26/2015 5:06 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | | Ne | | Ano | předmět matematika na UHK, média | způsob myšlení, při kterém využíváme logické uvažování, neučíme se připravené definice, ale vyvozujeme si závěry sami | nevím | Ne | | zvídavé
nápadité
rozvíjející se
nadšené
obohacující | rozvíjet se
poznávát
hledat
zkoumat
zajímat se | složit, posoudit, definovat, shrnout, vytvořit obecné závěry, zhodnotit, roztřídit, rozišit, navrhnout, ocenit, zdůvodnit, popsat, vyjádřit vlastními slovy, argumentovat, uvést do vztahu, použít, vysvětlit, porovnat, uspořádat, interpretovat, vybrat, vytvořit schéma, objasnit, zkombinovat, provést v praxi, modifikovat | Chápání významu sdělení, Schopnost rozdělit komplexní informaci na jednotlivé prvky, Použití informací a postupů v nových situacích, Schopnost zkombinovat informace do nových celků | postupy dlouho používané, ustálené | větší aktivizace, zapojení dítěte (v případě krit.myšlení) | 8 | 9 |
NE | 3/26/2015 5:09 PM | Žena | 21 - 25 | Student/ka učitelství pro mateřské školy | | Ne | | Ano | ve škole | Využití všech dosavadních znalostí, zkušeností k tomu, aby si člověk vytvořil na věc, na situaci vlastní názor, který nebude ovlivněn jiným člověkem. | poslouchání hudby, výstavy v galeriích, matematicko-logicko hry, sociální hry, metody pokus-omyl | Ne | | zvídavé
komunikativní
hravé
učenlivé
sebekritické | vědět
umět
chápat
mluvit
hodnotit | vysvětlit, porovnat, uspořádat, vytvořit schéma, vybrat, přeformulovat, interpretovat, reprodukovat, objasnit, shrnout, definovat, složit, provést v praxi, vytvořit obecné závěry, posoudit, roztřídit, ocenit, zhodnotit, modifikovat, vyjádřit vlastními slovy, pojmenovat, rozišit, popsat, argumentovat, použít, zdůvodnit, uvést do vztahu | Chápání významu sdělení | bez ohledu na individuální názory žáků | Tradiční výukové metody nevedou k tomu, aby žák sám přišel na to, jak to má být. TVM mu podstrkují jasný výsledek, jasný postup. | 8 | 10 |
| Loading… |
|