ZPĚT





Export do XLSX
Export do XLS
Export do CSV
Drag a column header here to group by that column
Unikátní
Datum
Kolik je Vám let?
Jaká je délka Vaší práce v mateřské škole?
Jaké je Vaše dosažené vzdělání?
Pokuste se prosím posoudit své znalosti v oboru speciální pedagogika:
Pokud máte nějaké informace z oboru speciální pedagogika, tak odkud?
Jak získáváte dané informace z oboru speciální pedagogika?
Domníváte se, že je potřeba se nadále vzdělávat (například v oboru pedagogika atd.)? Pokud ano, tak proč?
Jaký je Váš osobní názor na integraci?
Jaký je Váš profesní (z pohledu učitelky MŠ) názor na integraci?
Byl/a byste ochotný/a integrovat dítě do své třídy?
Jakou roli podle Vás hraje při integraci dítěte s handicapem do běžné MŠ předškolní pedagog?
Jakými speciálními kompetencemi by měl být pedagog vybaven?
Jak jste obeznámen/a s problematikou, která se týká mentální retardace?
Setkal/a jste se v mateřské škole už s dítětem s mentálním postižením?
Pokud jste se už setkal/a s integrací dítěte s mentálním postižením, popište prosím podrobně Vaši zkušenost (popř. jejich potřeby či zvláštnosti).
V čem vidíte pozitiva a v čem negativa (rizika) integrace dětí s mentální retardací?
Jaké vzdělávání je podle Vašeho názoru lepší pro děti s mentálním postižením?
Doplňte prosím, proč si myslíte, že je právě toto vzdělání, které jste si vybral/a (otázka č. 17), pro mentálně retardované lepší?
Máte v současné době ve třídě, či v mateřské škole integrované děti s mentální retardací?
Je Vaše mateřská škola podle vašeho mínění speciálně vybavena pro integraci mentálně retardovaných dětí (např. mobilní nábytek, speciální hračky, speciální pomůcky atd.)?
Pokud je Vaše mateřská škola speciálně vybavena, uveďte prosím, čím konkrétně.
Máte nějakou zkušenost s individuálně vzdělávacím plánem pro mentálně retardované?
Pokud máte nějakou zkušenost s individuálním vzdělávacím plánem pro mentálně retardované, popište prosím jakou.
ANO6/20/2013 12:36 PMa) 18 - 25 leta) 5 let a méněb) Bakalářskéa) obecnéb) Vysoká školab) Systematicky (např. školní systém, kurzy, výcviky apod.)Ano, protože se děti vyvíjí současně s dnešní dobou, my tedy nemůžeme zůstat stát na jednom místě, ale přizpůsobovat se požadavkům dnešního světa. Dětská psychika se vyvíjí rychleji než dříve proto pokládám za stěžejní vzdělávat se v psychylogii dítěte a speciální pedagogice. Zatím se integrovat učíme. Pokud by měla integrace probíhat skutečně úspěšně, museli by se změnit podmínky ve školství. Financování, vedení, možnost asistentů pro každého, zpracování metodik atd.Profesní názor se shoduje s osobníma) AnoDůležitou, protože ve školce pracujeme s lidmi, tedy dětmi, které ještě nemají v sobě předsudky. Pedagog děti musí seznámit s příchozím dítětem, a zajistit aby se tam obě strany cítily dobřediagnosticky intervenční kompetence, profesní kompetence, pedagogická a metodická kompetencenea) AnoDítě mělo osobního asistenta, který s ním po celý den pracoval, a snažil se ho zapojovat do kolektivu.oboustraná zkušenost, pokud jsou správně nastavená pravidla, negativa nevidíma) Integrace v běžných mateřských školáchSamozřejmě záleží na stupni MR, pokud je lehká dítě se v dalším životě snadněji zapojí do běžného života, bude mít přátelé kteří mu pomohoub) Neb) Ne b) Ne 
ANO6/20/2013 1:34 PMa) 18 - 25 leta) 5 let a méněb) Bakalářskéc) odbornéa) Literaturab) Systematicky (např. školní systém, kurzy, výcviky apod.)Ano, nemoc jsou porad, ale léky a přístupy se mění. Samozrejme začleňovat, aby si zvykli na společnost. Odpoved v Ot. 8. a) AnoJe to odrazový můstek pro dítě a jeho pokroky.Hlavne trpelivosti a respektujícím přístupem.Z vysoké školy a knih.a) Ano Negativa: velký počet dětí, nároky na handicapovaneho Pozitiva: zvykne si na společnost a společenské návyky a také komunikacea) Integrace v běžných mateřských školáchV budoucnu jednodušší začlenění do společnosti. Záleží na stupni postižení. b) Nea) AnoZatím nevím, nastupuji v září, ale myslím, ze tyto pomůcky by měli byt v každé Ms. b) Ne 
ANO6/20/2013 1:48 PMa) 18 - 25 leta) 5 let a méněb) Bakalářskéa) obecnéb) Vysoká školab) Systematicky (např. školní systém, kurzy, výcviky apod.)Ano, aby byl ze mě kvalifikovanější a zkušenější pedagogIntegrovat, ale zajistit k tomu náležité podmínkyViz otázka 8a) AnoPečovatel, pedagog, vychovatelpedagogicko psychologickými, speciálními, sociálními, komunikativními, Z mého hlediska minimálněb) Ne klady ve vzájemném přínosu všem, jak zdravým tak handicapovaným, rizika, nešetrné, necitlivé, nedostatečně odborné (náležité) zacházení s handicapovaným, ne zcela bezpodmínečné přijetí b) Speciální mateřské školy pro mentálně postiženéNemohu se zcela rozhodnout, ale přikláním se k druhé variantě, dětí zde mají odbornější péči a potřebné materiální, zdravotní zajištěníb) Neb) Ne b) Ne 
ANO6/20/2013 1:49 PMa) 18 - 25 leta) 5 let a méněb) Bakalářskéa) obecnéb) Vysoká školab) Systematicky (např. školní systém, kurzy, výcviky apod.)ano, pokud budu pracovat v mš, každé dítě je individuální, tak je potřeba mnoho znalostíKdyž nenarušuje chod celé třídy tak souhlasímpro učitelku je to zátěž, pro dítě dobré, pro třídu špatnéb) Nepečovatel, pedagog méněznalosti a praxe s integracíoběcněb) Ne asi záleží na stupni postižení. Plus může být, že se dítě lépe rozvíjí, mínus např. šíkana a více pozornosti od učitelkyb) Speciální mateřské školy pro mentálně postiženéindividuální péče, nikdo ho nešikanuje, mají na něj dostatek časub) Neb) Ne b) Ne 
ANO6/20/2013 2:31 PMa) 18 - 25 leta) 5 let a méněb) Bakalářskéa) obecnéb) Vysoká školaa) SouvisleJistě, neustále se přichází s novými poznatky. I děti se mění a je tedy třeba na tyto změny být průběžně připravován.Souhlasím. Při dostatečně malém počtu dětí a připravenosti učitele je myslím prospěšná pro všechny zůčastněné. Vidím problém ve vysokém počtu dětí ve třídách. Jinak s integrací i jako učitelka MŠ souhlasím. Dítě by však mělo být intergorváno pouze tehdy, souhlasí-li a cítí-li se připravena učitelka, která ho bude mít ve třídě. a) AnoVelmi důležitou, nezastupitelnou roli! Na roli musí být připraven a souhlasit s ní. Jinak se integrace stává zatěžující pro všechny zůčastněné. Komunikační kompetence-komunikace s rodiči dítěte je velmi důležitá. také nesmí chybět empatie a trpělivost. Kompetence z obasti spec. ped. !Zběžně. Pouze z hodin na VŠ. Spec. ped. není moje specializace...Plánuji však pokračovat ve studiu spec. ped. a) Anoindividuální přístup podložený IVP. Společná práce a častéí rozhovory s rodiči..Pravidelné zápisy pokroků dítěte v jednotl. oblastech.Pozitiva: výchova proti xenofobii, tolerance, trpělivost, nápomoc druhému Negativa: zatěž kolektivu, velká náročnost pro učitelku a) Integrace v běžných mateřských školáchDěti se učí toleranci, pomoc druhému, učitelka musí na děti nahlížet z osobnostního hlediska.b) Neb) Ne a) AnoPouze jsem nahlédla do IVP již vypracovaného v MŠ. Sama jsem vytvářela cvičný IVP pouze při studiu VŠ.
ANO6/20/2013 2:41 PMb) 26 – 35 leta) 5 let a méněb) Bakalářskéa) obecnéb) Vysoká školaa) SouvisleUčený z nebe nespadl :)) a to hlavně u povolání pedagoga. Stále se přichází s novými a novými informacemi, tak je nutnost se vzdělávatJe to naprosto dobrá věc, jen v našem školství a počtech dětí ve třídách je to nemyslitelné, ať si kdo chce říká co chce :(Viz výšea) AnoNo nejdůležitější, kdo jiný tomu dítěti může pomoci nejlépe, než učitelVšemi a nevnímám je jako speciální, ale naopak obecné, které by měl mít každý pedagogVelmi málo, jen taková fakta, ale jak s těmito dětmi pracovat, nevím téměř nicb) NeNesetkalaPozitiva - dobrý vliv na dítě Negativa - moc dětí ve z třídáchb) Speciální mateřské školy pro mentálně postiženéProtože k němu v dnešní době budou mít individuální přístup, v normální školce ne, nejsou peníze na spec.pedagogy/ asistenty do MŠ, čas, prostředkyb) Neb) Ne b) Ne 
ANO6/20/2013 4:02 PMd) 46 - 55 letc) 16 - 25 leta) Středoškolskéa) obecnéc) Seminářeb) Systematicky (např. školní systém, kurzy, výcviky apod.)v dnešní době přibývá stále více dětí mentálně retardovaných, je třeba se o tuto problematiku zajímat a dětem pomáhat se začlenit do běžného životazáleží na druhu postižení, integrace mentálně retardovaných dětí má vliv na pohled dítěte ve skupině, v kolektivu ostatních dětí, připravuje dítě na zapojení do činností v dalších obdobíchsouhlasím se začleňováním postižených dětí do kolektivu zdravých dětí, aby se cítily rovnoprávnou součástí třídy, ale opět záleží na druhu postiženía) Anopedagog hraje velkou roli v této problematice, měl by být v této oblasti všeobecně vzdělaný a dostatečně proškolen s určitým postižením konkrétního dítětekompetencemi sociálními, komunikativními, tvořivými, odbornýmiškolení, kurzy, semináře, líteraturaa) Anosluchově postižené dítě - vrozená vada, narodil se se zbytky sluchu, kompenzace sluchadly, chlapec nechtěl sluchadla nosit, cítil handicap, rodina moc nespolupracovala, nebyla důslednápozitiva - v sociální sféře - hledání kamarádů, začleňování se do kolektivu - v komunikaci, vhodný vzor, v tvůrčích činnostech negativa - některé negativní reakce zdravých dětía) Integrace v běžných mateřských školáchopět záleží na druhu postižení, pro děti s lehkým postižením je lepší integrace v běžných mateřských školách (důvody - začlenění do kolektivu, postupné zapojení se do běžného života, odbourání handicapu) pro děti s těžkým postižením jsou lepší speciální mateřské školyb) Neb) Ne a) AnoIVP - vzdělávací cíl, spolupráce odborníků, speciální pomůcky, speciální metody a postupy, pravidla pro spolupráci rodiny
ANO6/20/2013 8:02 PMa) 18 - 25 leta) 5 let a méněVyšší odbornéb) specifické (např. somatopedie, psychopedie atd.)b) Vysoká školaa) Souvisleano, stálé se měnící trendy v pedagogiceJsem pro intergraci od mateřských školprospívá k vývoji samotného integrovaného dítěte, zvláště pak po psychické stráncea) Anovzor a pomoc pro handicapované dítěvzdělání v oblasti speciální pedagogiky b) Ne  a) Integrace v běžných mateřských školáchzdravé děti jsou tahouny pro mentálně retardované dětib) Neb) Ne b) Ne 
ANO6/20/2013 8:49 PMa) 18 - 25 leta) 5 let a méněb) Bakalářskéa) obecnéb) Vysoká školab) Systematicky (např. školní systém, kurzy, výcviky apod.)ano, je spoustu nových průzkumů, pedagogika jako každý jiný obor se vyvyjí a aje proto nutné se neustále vzdělávat a nečerpat pořád z něčeho, co už je zastaralé a dávno překonané, viz. systémy práce s dětmi.kladný, ale musí být učitelka ochcotna dítě integrovat a integrace musí být podpořena ze všech stran, kvalitní, vytvořeno prostředí, které je vhodné, jinak to nemá cenu.stejné, jako u předcházející otázkya) Anovelkou, jeho osobnostvíce taktu, odbornější znalosti, ne jen obené o tom daném problémuna obecné úrovnib) Ne viz. otízka 18. a 8.a) Integrace v běžných mateřských školáchovšem za předpokladu, že by bylo vhodně upraveno prostředí a hlavně s nížen počet dětí, dítě se zapojí do běžné solečnosti a společnost si zase zvykne na takoé děti a nebude se jich v dospělém věku stranit. Naučí se spolupráci, ohleduplnocti, přijetí dětí, i s když jsou "jiné".b) Neb) Ne b) Ne 
ANO6/20/2013 8:51 PMc) 36 - 45 leta) 5 let a méněb) Bakalářskéb) specifické (např. somatopedie, psychopedie atd.)c) Seminářeb) Systematicky (např. školní systém, kurzy, výcviky apod.)Ano. Je důležité umět porovnat literaturu a to i tu speciální /časem/ od různých autorů a nezůstávat tzv. stát a neučit se jen proto, že už "něco vím"Každý jsme nějaký. A všichni se máme naučit být spolu.Jsem zcela PRO. Mám čtvrtým rokem ve třídě autistu a pokrok, který dělá díky dětem a asistence je jasně viditelný!!!!!! Děti jsou vnímavější, přistupnější, tolerantnější, pokud s takovým dítětem přijdou do styku.a) Anodůležitou a podstatnou, ale menší než asistent pedagoga, který s dítětem tráví převážnou část časus asistentem umět vytvořit - tým, IVP, klima ve třídě, pohodu pro rodiče i pro int. dítěVŠ - Učitelství pro mateřské školy obor Speciální pedagogika semináře - Autismus, Mentální retardace, samovzdělávání, literaturaa) Anorituální hraní, neschopnost pochopit, že musí půjčit koloběžku na zahradě , ale děti se to naučily respektovat a nikdo JEHO koloběžku nechce půjčit, potřeba JEHO hračky i u jidla, SILNÁ potřeba - mít u sebe svou asistentku!!!!!, příchod do třídy a první věc - jít na WC,viz ot. 9 negativum - občasný hluk , způsobený int. dítětem. rušivý element při řízené činnostia) Integrace v běžných mateřských školáchzáleží na druhu, stupni men. retardacea) Anoa) Anozajištění Jeho věcí na tom samém místě - uzpůsobení třídy a úklidu hraček dětmia) Anospolupráce s SPC, s asistentkou pedagoga,
ANO6/21/2013 12:37 AMd) 46 - 55 letd) 26 let a vícea) Středoškolskéa) obecnéc) Seminářeb) Systematicky (např. školní systém, kurzy, výcviky apod.)Pro získávání nových informací k využití pro svou práci,pro srovnání různých situací,přehledu práce,nové náměty,podněty,zpětnou vazbuZáleží v jaké míře a rozsahu a co je v našich možnostech.Vše jako u osobníhoa) AnoPřipraveného,vdělaného v tomhle oboru,ochotného spolupracovatNemám nastudovánoZ praxe od kamarádky,která takové dítě má a literatury.b) NeV praxii ne,jen u kamarádky.Pozitiva-zdravé dětí si uvědomují,že s námi žijí lidé,kteří jsou stejní,akorát se jinak pohybují,jinak mluví,mají jinou potřebu,jinak se vyjadřují atd.,učí se žít ve společnosti ostatních,učí se pomáhat,chápat,rozumět...Negativa-některé děti se jich bojí,nedělá jim dobře jejich přítimnost.b) Speciální mateřské školy pro mentálně postiženéUčitelé mají omezený počet dětí,kterým se mohou věnovat. V běžné MŠ při tolika dětech(28) si to nedovedu představit. Stačí,že stát umožňuje matkám dávat děti do MŠ mladší 3let.Ovšem všechno souvisí se vším (nábytek,vybavení,asistent,rozpočty,bezbarierovost,nenaplněná kapacita atd.) Všechno je hezké,o všem se mluví,co je dobré a zprávné,ale realita je potom jiná.b) Neb) Ne b) Ne 
ANO6/21/2013 11:40 AMd) 46 - 55 letd) 26 let a víceb) Bakalářskéb) specifické (např. somatopedie, psychopedie atd.)b) Vysoká školab) Systematicky (např. školní systém, kurzy, výcviky apod.)Ano, stále se nachází nové způsoby, jak na děti působit, co podporuje lepší nápravu a pomoc.Je vhodná.Podporuji ji.a) AnoVelmi důležitou.- speciální pedagogikou a jejími odnožemi- na střední úrovnia) AnoSetkala jsem se před 15 ti lety, byly zde mezery, které se postupně napravují, od té doby jsem se s ment. postižením v MŠ nesetkala.- postižené dítě se začleňuje do kolektivu - ostatní děti jsou empatické a vnímají zvláštnosti se samozřejmostía) Integrace v běžných mateřských školáchPředpokládám, že se bude jednat o jedno dítě na běžnou třídu s přihlédnutím na stupeň postižení. Tato integrace by měla posílit obě strany.b) Neb) Ne b) NeNe
ANO6/21/2013 1:47 PMd) 46 - 55 letd) 26 let a víceb) Bakalářskéa) obecnéa) Literaturab) Systematicky (např. školní systém, kurzy, výcviky apod.)Ano, objevují se nové trendy, možnosti, názory....Jednoznačně pro integraciDobrá a užitečná cesta kupředu pro všechny zúčastněnéa) AnoVýznamnouSociální inteligence, znalost problémuPouze v obecné roviněb) Ne  a) Integrace v běžných mateřských školách b) Neb) Ne b) Ne 
ANO6/21/2013 3:50 PMc) 36 - 45 letc) 16 - 25 letb) Bakalářskéc) odbornéa) Literaturaa) SouvisleAno, zejména je nutné čerpat zkušenosti u kolegů v zahraničíIntegraci je nutné vždy posuzovat individuálně u každého dítěte zvlášť. Stejná diagnóza neznamená, že jsou děti stejné. Učitelky stále "škatulkují" a chybí jim potřebná míra empatie. Často jsou i materiální podmínky nedostatečné. Pedagogové ani po stránce teoretické nejsou vždy připraveni a to se týká i asistentů pedagoga.viz 8a) AnoJakou roli hraje, musíte zjistit sama, až je navštívíte. Jakou by měl hrát, máte v učebnici.Empatií a chutí pracovat s postiženými.Pracuji jsem s dětmi s různým postižením.a) Anoviz výševiz výšeb) Speciální mateřské školy pro mentálně postiženéviz výše. Často se nerespektuje, že dítě s mentálním postižením upřednostňuje malý kolektiv.a) Anob) Ne a) AnoJako u každého dítěte, i zdravého, velmi dobrou. Je nutné vytvářet IVP dobrovolně a pro sebe. Ne pro inspektorku, takový plán je Vám k ničemu.
ANO6/21/2013 7:17 PMd) 46 - 55 letd) 26 let a vícea) Středoškolskéa) obecnéb) Vysoká školab) Systematicky (např. školní systém, kurzy, výcviky apod.)z důvodu mé neinformovanosti v oblasti Specifických potřeb dětí PVAno, ale při zajištění vhodných podmínek jak pro učitelky, tak pro integrované dítěmnohdy práce velice náročná na psychiku učitelkya) Anodítě je přijato a Ty pedagogu se starej, jak dokážeškompezence pro daný druh postižený, se kterým musí denně pracovatna pracovišti nijak, při studiu ze zkoušek Speciální pedagogiky a z vlastní iniciativy četbou literatury k danému tématub) Ne  b) Speciální mateřské školy pro mentálně postižené b) Neb) Ne b) Ne 
ANO6/21/2013 10:15 PMa) 18 - 25 leta) 5 let a méněb) Bakalářskéb) specifické (např. somatopedie, psychopedie atd.)b) Vysoká školab) Systematicky (např. školní systém, kurzy, výcviky apod.)ano, v tomto oboru je důležité se stále vzdělávat...osvojovat si nové metody výuky atd...Kladný. Myslím si, že je pro děti lepší, pokud nejsou vyřazováni mimo společnost...zároveň i pro společnost je to přínos..naučí se o těchto dětech víceMyslím, že z profesního pohledu je to pro učitelku samozřejmě náročnější práce, ale jinak bych se přikláněla k podobné odpovědi jako nahoře...a) AnoMyslím si, že velkou. Záleží na učiteli, aby dítě přijal, takové jaké je, pak ho tak budou vnímat i děti....zároveň se bude lépe vnímat i samo dítě, kterého se to týká.empatie, trpělivost, pečlivost, kreativita....Lehce, ne nijak do hloubky....dá se říct, že vím o co se jedná, vím základní rozdělení, příznaky, způsob práce s dítětem...asi tak...b) Ne Pozitiva jsme popsala již nahoře...negativa....to bych viděla asi to ztížení práce....někdy může být podle mého názoru negativem i samotná integrace pro dítě s postižením...ne každé ji asi snese...b) Speciální mateřské školy pro mentálně postiženéDocela jsem v odpovědi váhala....je to diskutabilní.....pro některé to, pro některé zas ono....pokud mají ve speciální školce více profesionální péče, která jim pomáhá v lepším rozvoji, tak je pak asi lepší speciální školka...To nic nemění na tom, že mohou mít kvalitní péči i v běžné mateřské škole...b) Neb) Ne b) Ne 
ANO6/22/2013 9:42 AMe) 56 let a víced) 26 let a vícea) Středoškolskéa) obecnéd) Jinéb) Systematicky (např. školní systém, kurzy, výcviky apod.)Myslím,že je žádoucí se dále vzdělávat.Obohatí to rozhled,poznání různých metod,přístupů a postupů ,které lze následně snadněji uplatnit v praxi. Přibývá i dětí se specifickými problémy,které je třeba řešit a ikdyž je dítě odesíláno na odborná pracoviště,měla by učitelka mít alespoň základní povědomí o problému a jeho řešení.Zásadně proti integraci nic nemám,ale je tu otázka přeplněnosti tříd ,chybějících asistentů a povědomí učitelek ,co vše to přináší a s kým mohu spolupracovat a jak dítěti co nejlépe pomoci.Před integrací by měla učitelka projít kurzem k danému tématu,zvážit i svou osobní psychickou odolnost a sílu.Integrace není jen záležitostí 2 učitelek na třídě,ale i vstřícného postoje všech učitelek,pracovníků MŠ a rodičů dětí ve třídě. V přeplněné třídě a nebo bez asistenta se nemůže učitelka podle svého svědomí plně věnovat ještě dítěti integrovanému.a) AnoMyslím si ,že je přirozeným prostředníkem mezi rodinou a kolektivní výchovou v MŠ.Bývá pro rodinu i výchovným poradcem,pomocníkem při zdolávání různých problémů,které mají i běžné děti v MŠ.Myslím,že pedagog,který má ve třídě postižené dítě,by měl mít ,pokud nemá k ruce asistenta,menší počet hodin přímé práce s dětmi.Je vystaven daleko většímu psychickému zatížení(samostudium,příprava,vymýšlení metod,přístupů,výroba vhodných pomůcek...záznamy o dítěti,individuelní plány...) Z časopisů,literatury...b) NeMěla jsem na třídě děvčátko nevidimé.Pracovaly jsme s kolegyní bez asistenta.Musely jsme se samostatně seznámit s problematikou.Pražské centrum nám propůjčilo několik pomůcek pro nevidomé.Spolupráce s rodinou byla vynikající.Dívenka se dlouze zapojovala do činností - špatně přijímala nové věci.Musely jsme zkorigovat v mnoha směrech dívčin postoj( samostatnost v sebeobsluze, přístup k ostatním dětem , posilování sebevědomí , zvládnout odloučení od matky , zvládat neznámý prostor , používat své jméno-používala matčino , zvládat rozhor s dětmi,kontakt s nimi,spolupracovat s ostatními...)Bohužel ostatní učitelky MŠ s integrací nesouhlasily,vše bylo jen na nás 2.Děti s integrací neměly problémy.Pozitivum je,že se zdravé děti naučí žít s dítětem postiženým.Pochopí jeho problémy a naučí se mu správně pomáhat a získávat zdravý postoj k postiženým lidem všeobecně. Negativum - dítě může natolik rušit ostatní svým chováním,že se učitelka nemůže ostatním dětem plně věnovat.Postižené dítě může být agresivní,protože nezvládne psychicky určité situace.Bez asistenta by dítě mentálně postižené být nemělo.b) Speciální mateřské školy pro mentálně postiženéIntegrace by byla lepší,ale odpověděla jsem z dnešní pozice,kdy jsou MŠ přeplněné .b) Neb) NeUrčitě bychom nějaké pomůcky našly,ale konkrétně je nevyjmenuji.b) Ne 
ANO6/22/2013 6:26 PMd) 46 - 55 letc) 16 - 25 leta) Středoškolskéa) obecnéa) Literaturab) Systematicky (např. školní systém, kurzy, výcviky apod.) - získání nových poznatkůVzdělávání integrovaného žáka se má uskutečňovat podle individuálního vzdělávacího plánu. Nefunguje, když chceme, aby se všichni žáci učili tytéž věci, ve stejnou dobu a stejným způsobemb) Ne Je třeba, aby měl k dispozici potřebné pomůcky, byl seznámen s dítětem a jeho rodinou, se speciálními potřebami dítěte.Kreativní kompetence Komunikační kompetence Znalost specifik  b) Ne  b) Speciální mateřské školy pro mentálně postižené b) Neb) Ne b) Ne 
ANO6/22/2013 10:36 PMc) 36 - 45 letb) 6 - 15 letVOŠ pedagogickác) odbornéd) Jinéa) SouvisleZpůsob komunikace mezi pedagogem a dítětem se mění. Mění se i nároky na školní zralost atd.Pro integrované dítě je to veliká výzva. Problém může nastat s rodiči ostatních dětí.Jsem pro integraci. Ovšem obhájit si tento názor před některými kolegyněmi či rodiči nemusí být vždy lehké.a) AnoPedagog je pro dítě" průvodce v novém světě". Může to být i prostředník při komunikaci mezi integrovaným učitelem a ostatními dětmi. Pro řadu dětí to může být i "zachránce" z rodiny, která nezvládá postižení svého dítěte a není schopná o dítě řádně pečovat a rozvíjet jej Nejdůležitější je sociální inteligence pedagoga.Něco jsem se naučila ve škole, mám kamarádky s postiženými dětmi, něco jsem si přečetla atd.b) NeJe fajn, pokud může mít dítě asistenta.Pozitiva-rozvoj dítěte s retardací Negativa-postoj ostatních rodičů či některých pedagogůa) Integrace v běžných mateřských školáchPokud se vytvoří třída jen pro postižené děti, nemůžeme až tak úplně mluvit o integraci. Může se stát, že děti se vzájemně naučí různým nešvarům na místo toho, aby se dále rozvíjely.b) Neb) Ne b) NePřímo ind.vz.plán jsem netvořila. Reagovala jsem na potřeby dítěte vzhkledem věku a průběžně jsem s ním řešila věci, které byly právě aktuální.
ANO6/23/2013 7:15 AMd) 46 - 55 letd) 26 let a víceb) Bakalářskéa) obecnéb) Vysoká školaa) SouvisleAno. Je potřeba se stále sebevzdělávat, ale také nové poznatky zavádět do praxe.Je důležitá jak pro integrované dítě, tak pro ostatní kolektiv.Je zde důležitá spolupráce rodiny a MŠ. V případě, že se rodiče nezapojují, je práce učitelky velice těžká. I když má na pomoc asistenta, tak není možné dosáhnout uspokojujících výsledků. Paní učitelky se pak špatnými výsledky trápí, snaží se, aby dítě pokračovalo co nejlépe, ale někdy je to na úkor individuálního přístupu k ostatním dětem.a) AnoVelkou a v některých případech i jedinou. Rodiče nespolupracují a spoléhají na učitelku, že veškerou práci s dítětem udělá jen ona.Komunikační kompetence - V dnešní době, kdy je velice špatná výslovnost (některé děti neumí mluvit ani v posledním roce školky), by bylo dobré, kdyby všechny učitelky měly základy logopedie.Pouze základy - při studiu na VŠ. b) Ne Rizika - vliv okolí na jejich osobu a možnosti, které jim jejich okolí dokáže vytvořit pro seberealizaci Pozitiva - umožňuje dítěti pracovat podle jeho schopností, individuálním tempemb) Speciální mateřské školy pro mentálně postiženéIVP, lepší spolupráce okolí dítěte, lepší připravenost učitelekb) Neb) Ne b) Ne 
ANO6/23/2013 8:02 AMc) 36 - 45 letb) 6 - 15 letc) Magisterskéc) odbornéb) Vysoká školab) Systematicky (např. školní systém, kurzy, výcviky apod.)Určitě ano - "občerstvit" znalosti předcházet syndromu vyhoření doplnit si informace tam, kde chybí - např. při setkání s nějakou konkrétní situací, specifiky dětí, se kterými jsem se ještě nesetkalaZáleží na stupni a typu postižení, někdy integrace není vhodná ani pro integrované dítě, ani pro ostatní dětitotéž, jako osobní názora) Anozásadní - pedagog především musí dítě přijmout a být schopen brát ho jako součást dětského kolektivu, ne jako "narušitele"alespoň základní vzdělání v oblasti speciální pedagogiky - nebývá to obvyklév rámci vzdělání na vysoké škole + další vzděláváníb) Ne integrace je pozitivní, problém vidím v přejímání vzorců chování zdravých dětí od dítěte postiženého, vysvětlování "proč on to může a já to dělat nemůžu?"b) Speciální mateřské školy pro mentálně postiženéZáleží na stupni postižení a dalších aspektech, projevech chování atd. - určitě bych jednoznačně nevolila jen speciální MŠ, integraci pro určitý stupeň postižení pokládám za vhodnoub) Neb) Ne b) Ne 
ANO6/23/2013 6:07 PMd) 46 - 55 letd) 26 let a vícec) Magisterskéb) specifické (např. somatopedie, psychopedie atd.)b) Vysoká školaa) Souvislevzdělávat se nadále - rozhodně ano. Učitel nemůže zakrnět,zastavit se. Musí být schopný přijímat nové techniky, trendy.Můj názor - integrace - ne.Profesně- práce s dětma - je to velmi těžká práce i bez toho, aby tam bylo dítě s handicapem.b) Nevelkouempatický, vstřícný, komunikativní b) Ne  b) Speciální mateřské školy pro mentálně postiženéspeciální pedagog, menší počet dětí ve třídě, možnost lepší individuální péčeb) Neb) Ne b) Ne 
ANO6/23/2013 9:11 PMb) 26 – 35 leta) 5 let a méněb) Bakalářskéa) obecnéb) Vysoká školaa) Souvisleanos integrací plně souhlasímje nutné integrovanému dítěti zajistit odbornou péči a) Anoneustálá péče o dítě s handicapemntrpělivost, dostatečná znalost problematikymálob) Ne pozitiva - začlenění a rozvoj handicapovaného dítěte mezi zdravé děti negativa - nedostatek informovanosti učitelů o problematice integracea) Integrace v běžných mateřských školáchPokud budou zdravé děti v integraci s handicapovaným, budou mít k němu lepší osobní přístup. Myslím si, že naopak handicapované dítě, které je pouze mezi ostatními dětmi se stejným či podobným postižením, bude z pohledu zdravých dětí brán za outsidera, to může vést k posměškům a následně pocitu méněcennosti handicapovaného dítěte.b) Neb) Ne b) Ne 
ANO6/23/2013 11:12 PMb) 26 – 35 leta) 5 let a méněb) Bakalářskéb) specifické (např. somatopedie, psychopedie atd.)b) Vysoká školaa) SouvisleAno, je důležité se vzdělávat po celý život - získávat nové informace a také si díky studiu či samostudiu dáváme mnoho informací do souvislostí. Budeme tak lépe chápat děti a budeme lepšími pedagogy. Pokud dítěti prospěje, tak určitě ano - ostatní zdravé děti se učí toleranci. Ale nemyslím, že integrovat se má za každou cenu, pokud to oběma stranám nic nepřináší.Je shodný s mým osobním názorem.a) AnoTvoří jakýsi most mezi integrovaným dítětem a zdravými dětmi, učí je společnému soužití. Dále kladně působí i na rodiče dětí, kteří mají s integrací nějaký problém (rodiče zdravých dětí). Spolupracuje s rodiči integrovaného dítěte. Odbornými znalostmi, i praktickými dovednostmi. Měl by vědět, jak s dítětem pracovat, navázat vztah. Měl by se snažit přijmout odlišnosti.Infromace ze studia VŠb) Ne + dítě se může ve společnosti zdravých dětí lépe rozvíjet + zapojení dítěte do běžného života, důležité i pro jeho rodinu - dítě nemusí mít potřebný klid Vše záleží na stupni postižení. b) Speciální mateřské školy pro mentálně postiženéNa tuto otázku se špatně odpovídá. Vždy záleží na jednotlivém dítěti. Přiklonila jsem se k odpovědi b), protože myslím, že ve speciální MŠ budou lépe respektovány potřeby hendikepovaného dítěte.b) Neb) Ne b) Ne 
ANO6/24/2013 6:53 AMb) 26 – 35 leta) 5 let a méněc) Magisterskéa) obecnéb) Vysoká školaa) Souvisleano, člověk se setkává s dětmi, které mají specifické poruchy chování, jednání atd. a chce jim porozumět a aby s nimi mohl pracovat, musí znát jejich problémkladný jsem pro integracitaké kladnýa) Anodůležitou musí být integraci otevřený a podporovat v ní děti i ostatní kolegyempatie, komunikace, jistá odbornost a znalost tématu....moc neb) Ne pozitiva: velký přínos pro integrovaného, kladný posun v jeho chování, vliv na odbourání negativních jevů... negativa: pokud ho kolektiv nepřijme, je to velice těžké pro obě stranya) Integrace v běžných mateřských školáchtakové dítě se nemá stranit a oddělovat, navíc od dětí zdravých se může lépe učitb) Neb) Ne b) Ne 
ANO6/24/2013 8:16 AMc) 36 - 45 letc) 16 - 25 letb) Bakalářskéa) obecnéa) Literaturaa) SouvisleAno, ve speciální pedagogice. Učitelky nemají žádné znalosti. V rámci studia bylo pouze obecné seznámení se spec. pedagogikou.Velký problém. Při současném stavu dětí 28 na třídu je integrace velice obtížná, omezující, takřka bezúčinná.Totožný s předchozím. Integrace ano, ale v menším kolektivu.b) NeVelikou, ale musí mít potřebné znalosti, což mé současné učitelky nemají.Kompetence vyplývají z vědomosti v oboru, což není.Minimálně.b) Ne Neumím posoudit, nezažila jsem, jednalo by se o teorii.b) Speciální mateřské školy pro mentálně postiženéOdbornost.b) Neb) NeNení vybavena.b) NeNemám zkušenost.
ANO6/24/2013 11:01 AMc) 36 - 45 letb) 6 - 15 letb) Bakalářskéb) specifické (např. somatopedie, psychopedie atd.)c) Seminářeb) Systematicky (např. školní systém, kurzy, výcviky apod.)Ano, z důvodu globalizace a neustálého vývoje potřeb dětíPozitivní, děti se budou moci zapojit do běžného životaUčitelky musí mít více znalostí v tomto oboru.a) AnoDůležitoupsychoterapeutický výcvik, zaškoleníMám málo informacía) AnoDětem se musela věnovat větší pozornost, zvýšená komunikace, pozitiva: Děti se dostanou do bežné společnosti negativa: Integrace je nagativni v tom, že děti s určitým druhem postižení nebudou dětem bez postížení "stíhat". Budou více izolování od ostaních dětí a budou předmětem posměchu.b) Speciální mateřské školy pro mentálně postiženéPedagogičtí pracovníci jsou zde speciálně školeni pro práci s těmito dětmi: Mají větší trpělivost.b) Neb) Ne b) Ne 
ANO6/24/2013 11:20 AMc) 36 - 45 letd) 26 let a víceb) Bakalářskéa) obecnéa) Literaturaa) SouvisleAno, v současné době přibývá více dětí s mentálními problémy.Pokud to situace výslovně vyžaduje, tak ano (záleží na druhu mentální retardace dítěte).V těchto situacích je dobré zapojit do činnosti asistanty, kteří svou přítomností zajistí klidnější a plynulejší chod vzdělávání.a) AnoRole pedagoga v běžné třídě: asistent, zdravotník, psycholog.Kompetence: vším čím by pedagog ovlivnil klidnou, radostnou a předvším přátelskou atmosféru v MŠ. Pouze z literatury, osobní komunikace s p. učitelkami, které se s touto problematikou potýkají.b) NePouze z vyprávění.Pozitiva: dětí se seznámí s problémy mentálně retardovaných dětí, naučí se je vnímat jako svoje vrstevníky s právem rovnocennosti, pomáhat jim a naučit se s nimi žít v běžném životě. Negativa: ovlivněno vzdělávání, v některých případech - dětská zloba, výsměch či separace.b) Speciální mateřské školy pro mentálně postiženéZ důvodu: všichni jsme si rovni, přizpůsobené vzdělávání, personální zajištění dle potřeb.b) Neb) NeNení.b) NeNemám.
ANO6/24/2013 12:14 PMd) 46 - 55 letd) 26 let a vícea) Středoškolskéb) specifické (např. somatopedie, psychopedie atd.)b) Vysoká školab) Systematicky (např. školní systém, kurzy, výcviky apod.)ano, rpo neustále se postupující možnosti zlepšení jsem pro integraci s pomocí asistentů, netýká se to ovšem všech dětí, je to individuálnístejný jako osobnía) Anonejen pedagog, ale další skupina odborníkůppedagog by měl mít základní povědomí o integraci mentálně postižených dětíobecněa) Ano  a) Integrace v běžných mateřských školáchnelze vybrat jen jedno, záleží na stupni mentální retardace a více okolnostech, tudíž se podle toho volí i zařazení dítěte do MŠa) Anob) Ne b) Ne 
ANO6/24/2013 1:11 PMc) 36 - 45 leta) 5 let a méněVOŠb) specifické (např. somatopedie, psychopedie atd.)d) Jinéb) Systematicky (např. školní systém, kurzy, výcviky apod.)Ano, specifika dětí s SVP je nutno studovat neustále a hledat širší souvislosti např. v rodině, běžná onemocnění dětí, reakce na očkování atd.Velmi kladný jako ředitelka MŠ jsem rozhodla, že v naší školce budeme integrovat. Máme dvě děti s SVP a paní asistentku pedagoga. Integrace obohacuje děti s SVP, učitelky a ostatní děti. Děti se učí přijímat jinakost dětí s SVP.a) AnoVelmi důležitou, dítěti je průvodcem a ochranou při jeho prvních setkávání v dětském kolektivu.Měl by mít vzdělání minimálně jako asistent pedagoga - seminář.  b) Ne  a) Integrace v běžných mateřských školách a) Anoa) Ano a) AnoIVP máme sestaven odborníky z SPC, který si paní asistentka pedagoga ve spolupráci s paní učitelkou doplňuje a vytváří. Paní učitelka má vystudovanou vysokou školu obor speciální pedagogika.
ANO6/24/2013 2:11 PMd) 46 - 55 letd) 26 let a vícea) Středoškolskéa) obecnéc) Seminářeb) Systematicky (např. školní systém, kurzy, výcviky apod.)to každému učiteli ukáže praxe,že se neobejde bez studiarozporuplný - má to svoje pro i proti (pro - děti se naučí žít a respektovat s těmito dětmi, vždyť takový je život, proti - nelze vše s těmito dětmi provozovat zejména při počtu tolika dětí v mš)zažili jsme pouze jeden případ zařazení dítěte do MŠ - bylo to náročné i krásné zároveň, ale protože v té době jsme neměli nárok na osobního asistenta ani nic podobného, počet dětí ve třídě i s tímto dítětem byl 28, bylo to za těch 1/2 roku strašně vyčerpávající. Učitelky se nemohli dostatečně věnovat všem dětem stejně. Toto dítě mělo v podstatě veškerou pozornost a o tom není intergrace. a) Anonejdůležitějšíveškerými, které se týkají postižení či specifické poruchy jednotlivce integrovaného do MŠano jsem, mám základní informace z oblasti psychogie a další informace z čerpání z internetu (jako reakci při zprávě od psychologa na jednotlivé děti)a) Anozkušenost- to by bylo na dlouhé vyprávění a k Vaší práci by to nemělo žádný význam, co neprožijete nepopíšetepokud to byli tzv. klidné děti, jako jsme měli my, negativa naprosto žádná pozitiva postupné vedení dětí jak pomoci svým kamarádům a nevidět v nich nic neobvykléhoa) Integrace v běžných mateřských školáchzáleží na druhu a stupni mentální retardace, pokud je nižší mohou jim děti snáže přiblížit svět okolo nich než dospělíb) Neb) Ne b) Ne 
NE6/24/2013 6:44 PMa) 18 - 25 leta) 5 let a méněa) Středoškolskéa) obecnéa) Literaturaa) SouvisleUrčitě ano, protože člověk by si měl rozšiřoat své znalosti a vědomosti.Určitě jsem pro integraci.Je stejný jako osobní. Určitě je to velice náročně, ale pokud je k tomu nějaká motivace, tak se to dá rozhodně zvládnout.a) AnoDůležitou.Měl by být trpělivý, přátelský, měl by mít určitou motivaci, znalosti ze speciální pedagogiky. Měl by znát potřeby dítěte a umět omunikovat s rodiči.Obeznámena jsem pouze z literaturyb) Ne pozitiva - dítě s MR si zvykne žít mezi normalními dětmi a nebude se poté bát být ve společnosti. Naopak normalní děti si zvyknou na to, že jsou i děti, které jsou odlišné.a) Integrace v běžných mateřských školáchDítě s MR si zvykne žít mezi normalními dětmi a nebude se poté bát být ve společnosti. Naopak normalní děti si zvyknou na to, že jsou i děti, které jsou odlišné.b) Nea) Anomobilní nábytekb) Ne 
NE6/24/2013 7:29 PMc) 36 - 45 leta) 5 let a méněc) Magisterskéb) specifické (např. somatopedie, psychopedie atd.)c) Seminářeb) Systematicky (např. školní systém, kurzy, výcviky apod.)Ano, z důvodu celoživotního vzdělávání a růst potřeb dětíSpíše negativníJe dobré začlenit děti s postižením, buhužel ne vždy to má pozitivní dopada) Anopodstatnou, z důvodu začlení a péčePsychická vybavenost, odborné vzdělání, autorita, kreativitačástečně jsem obeznámenab) Ne Pozitiva, děti s mentální retardací se budou moci pohybovat i mezi ostatními dětmi, ale spíše v tom spatřuji negativa: děti musejí mít zvláštní péči, mají jiný styl chování. Potřebují širší dohled.b) Speciální mateřské školy pro mentálně postiženéUčitelé jsou více připraveni a více obeznámeni s jejich výchovou.b) Neb) Ne b) Ne 
NE6/24/2013 7:37 PMb) 26 – 35 leta) 5 let a méněb) Bakalářskéc) odbornéb) Vysoká školab) Systematicky (např. školní systém, kurzy, výcviky apod.)ano, vzhledem k měnící se úrovni školského systému a potřebám dětínegativnínegativní, děti s mentálním postižením potřebují větší péči a úpravu prostředíb) Nepodstatnou roli, vzhledem k přípravě dětí výcvik, školení, psycická stabibilitaspíše nejsema) AnoDěti potřebují větší pozornost, a více péče, člověk u nich musí být více trpělivýpozitiva: děti se navzájem poznávájí a díky integraci děti s mentální retardací mohou být mezi ostatními dětmib) Speciální mateřské školy pro mentálně postiženéSpeciální výcvik, speciální pomůcky a úpravu mateřských školek, vzdělání je přizpůsobeno jejich potřebámb) Neb) Ne b) Ne 
ANO6/24/2013 8:16 PMb) 26 – 35 letb) 6 - 15 leta) Středoškolskéa) obecnéc) Seminářeb) Systematicky (např. školní systém, kurzy, výcviky apod.)Určitě ano, dětí s handicapem přibývá a metody se neustále mění.Jsem rozhodně pro. Stejný jako osobnía) Anodůležitou a to po všech stránkách - v podstatě připravuje dítě na další zdělávání.vstřícnost, praxe, komunikativnost, trpělivost, Samostudium, z literatury a seminářůb) Ne pozitiva - dítě se naučí žít mezi intaktními dětmia) Integrace v běžných mateřských školáchpodle stupně mentální retardaceb) Neb) Ne b) Ne 
ANO6/24/2013 9:23 PMc) 36 - 45 letc) 16 - 25 leta) Středoškolskéb) specifické (např. somatopedie, psychopedie atd.)b) Vysoká školaa) SouvisleAno, protože se ve své praxi neustále a čím dál více setkáváme s dětmi, které mají různá postižení.Některé zdravotní potíže u dětí jsou takového rázu, že setkat se v praxi s daným problémem není až tak obvyklé. Proto je důležité se neustále vzdělávat.I výchovné metody se vzhledem k pokroku ve světě neustále mění. Je důležité mít přehled v jakékoli době a neusnout na vavřínech.Integrace je velmi dobrá věc, ale záleží na závažnosti postižení. Integrace může dítěti velmi pomoci, ale i ublížit. Pokud má dítě velmi výrazný handicap, zde bych nad integrací váhala. Domnívám se, že ve speciální škole by byla těžce handicapovanému jedinci dána lepší péče.Já osobně mám zkušenost z integrací dětí a to v oblasti postižení: zrakové, sluchové ( Kochleární impantát), mentální, somatické (MO). Integrace těchto dětí se z mého pohledu zdařila. Záleží hlavně na přístupu pedagoga a spolupráce s odborníky a hlavně rodiči.a) AnoDomnívám se,že velkou. Integrované dítě v běžné MŠ získá větší sebevědomí,kamarády, kteří postižené dítě během školního roku berou jako běžného žáka třídy a tím usnadní postiženému dítěti lepší a klidný vstup do základní školy. Hlavně by měl být trpělivý, dostatek informací o daném postižení dítěte,vzděláním popřípadě vzděláváním ve speciální pedagogiceZískala jsem informace a vědomosti pří studiu speciální pedagogikya) AnoDůležité bylo seznámit se s diagnózou daného dítěte. Dalším důležitým krokem byl rozhovor s rodiči postiženého dítěte, kteří ( pokud jsou ochotni spolupracovat) vás seznámí s režimem a návyky dítěte. Na základě těchto informací se postupně osobně seznamujete s postiženým dítětem a vytváříte si vlastní diagnostiku, která vám napomáhá k další práci a vzdělávání takto postiženého jedince.Je to práce velmi náročná jak časově tak psychicky. Dalším důležitým krokem je vytvoření individuálního vzdělávacího plánu, který je v souladu s třídním vzdělávacím plánem v návaznosti na školní vzdělávací plán.Velkým usnadněním je dobrá spolupráce s odborníky a hlavně rodiči.pozitiva: začlenění se do kolektivu, získání sebevědomí a důvěry v druhé negativa: prvopočátky šikany, není zde možnost absolvovat veškeré aktivity jako zdravý jedineca) Integrace v běžných mateřských školáchIntegrace ano, ale pouze u dětí s lehkou mentální retardací, kdy si ještě uvědomují svoji své "Já". V případě střední, těžké a hluboké mentální retardace se přikláním k speciálním mateřským školámb) Neb) Ne a) AnoIndividuální vzdělávací plán jsem sestavovala osobně ve spolupráci s odborníky, lékařem a rodiči. Všichni se svými informacemi podíleli na tvorbě IVP.
ANO6/25/2013 7:20 AMd) 46 - 55 letd) 26 let a vícec) Magisterskéa) obecnéc) Seminářeb) Systematicky (např. školní systém, kurzy, výcviky apod.) - v profesi učitelství pro mateřské školy se bez stálého sebevzdělávání neobejdeme - jinak sklouzneme do opakování stejného stejným způsobem a to by byla nuda pro děti i pro učitelku, dále - nové projevy dětí i rodičů si žádají tradiční i nové postupy pohledů a řešení- ano,pokud jsou vytvořeny podmínky, jinak to nemá smysl / podmínky = snížený počet dětí, vybavenost pomůckami a přizpůsobením prostředí /stejný, jako předchozía) Anojednu z nejzásadnějších a samozřejmě záleží na spolupráci s rodičiznalosti a dovednosti z oblasti speciální pedagogiky laskavost a celkově velmi citlivý přístup k dětem + empatie trpělivost a kreativita komunikativní dovednostiprůměrněb) Ne pokroky tohoto děcka a pro ostatní děti postupné získávání povědomí o možnostech soužití s těmito dětmi, naučí se jim pomáhat, chápat atd.a) Integrace v běžných mateřských školáchpro snadnější včlenění se do běžného životab) Neb) Ne b) Ne 
ANO6/25/2013 9:17 AMc) 36 - 45 letc) 16 - 25 letc) Magisterskéa) obecnéb) Vysoká školab) Systematicky (např. školní systém, kurzy, výcviky apod.)Přibývá dětí se specifickými poruchami. Prospívá jim integrace v rámci běžné mateřské školy.Pozitivní. Děti se od sebe navzájem učí. Je to přínosné i pro ostatní děti z MŠ.Prospěšná, ale je problém sehnat peníze na asistenty.a) AnoMěl by být seznámem s problematikou příslušného postižení , prohlubovat své znalosti v oboru speciální pedagogiky.Studovat psychický vývoj dítěte s mentální retardací , vhodnost pedagogických postupů, řešení problémů příslušného postižení. Umět pracovat s celou dětskou skupinou. Vědět, jak dětem vysvětlit, že je jejich kamarád "trochu jiný".Ze seminářů na VŠa) AnoDítě bylo bohužel agresivní a rodiče odmítli platit asistenta. Domluva s rodiči byla těžká, protože byli vietnamské národnosti. Ve spolupráci s odborem sociálních služeb jsem zajistila následnou péči, dítě odešlo do speciální MŠ.Pozitiva: zkušenost ostatních dětí s tím, že všichni nejsou stejní. Tolerance společnosti-rodičů. pro postižené dítě větší možnost osobního rozvoje. Negativa: nedostatek finančních prostředků pro osobní asistenty, nedostatek času pro školení personálu, některé záporné reakce rodičů.a) Integrace v běžných mateřských školáchNapodobuje dětskou skupinu, lépe se učí, začleňuje se do společnosti.b) Neb) Ne b) Ne 
ANO6/25/2013 9:36 AMb) 26 – 35 leta) 5 let a méněb) Bakalářskéd) žádnéa) Literaturaa) SouvisleŘekla bych, že pohled na věc se mění. "Staré" učitelky mají jiný názor než mladé.Jsem pro, každá třída ve školce by měla mít alespoň 1 dítě. Učitelky je ale nejsou ochotni "hlídat". Měli jsme 2 roky takovou holčičku a kolektiv jí pomáhal a děti jí braly takovou jaká je. Až naše nová "stará" paní učitelka jí "vyštípala".Všechno jde, když se chce. Je to více práce - takové dítko se musí více hlídat a mít více trpělivosti a to bohužel většina učitelek není ochotno, i když by mohly. Přitom to prospěje jak kolektivu, tak tomu děcku. Mezi ostatními dětmi přeci jen se snaží udržet krok a někam se posouvá, stejně tak ostatní děti se učí vnímat někoho s handicapem jako součást běžného života. Učí se, že je třeba někomu pomáhat.a) AnoTu největší. Dětský lékař nám řekl, že nás obdivuje, když máme tuto holčičku. Bylo to pouze o pedagogovi, jestli mu takové dítě vadí ve třídě nebo ne. V podstatě měl informace od dětského lékaře, od rodičů i z knih. Takže péči by zvládnul. Naše paní učitelky neměly žádné speciální znalosti. Samozřejmě je lepší, pokud by byl v oboru vzdělaný, ale ono děcko "nestíhá" normální režim, takže se i tak posouvá vývojem dopředu. Od ZŠ již by mělo být vedeno speciálně podle svého postižení.Nejsem vzdělaná v oboru.a) AnoVe věku cca 2 let byl viděn pouze rozdíl v zaostalosti, ve 4 letech již potřebovala více péče - více hlídat, více komunikovat, nabádat k činnostem,.... Od 5-6 bych to viděla na speciálního pedagoga-lékaře. Další děcko od 2 let dohánělo vrstevníky, až ve svých 4 letech bylo těžké na první pohled poznat, že má mentální problém. Kolektiv ji "vytáhl".žádná negativa, snad jen, že je možné mít pouze 1-2 děti v kolektivua) Integrace v běžných mateřských školáchNemohu bohužel posoudit jak se pracuje s dětmi ve speciální školce. Moc míst tam ale asi nemají, takže moc dětí nebude mít tu šanci na speciální program.b) Nea) AnoJsme malý kolektiv. Máme děti od 2 let, k nim uzpůsoben nábytek, takže to vyhovuje i postiženým dětem. b) Ne 
ANO6/25/2013 9:37 AMd) 46 - 55 letd) 26 let a vícea) Středoškolskéa) obecnéc) Seminářea) Souvisleano v rámci prohlubování znalostív našem městě je speciální školka.takže integrace ano v rámci možností kapacity MŠintegrace ano, ale méně postižené dětia) Anomusí přistupovat individuelně , spolupracovat hlavně s rodiči,celoživotně se vzdělávat, konzultovat s s odborníky, účastnit se kurzů, seminářích,patřičné vzdělání z literatury, ze seminářů, z internetub) Ne pozitivum - pro dítě s postižením je to přínos, pro pedagoga práce navíc, při počtu 28 dětí na třídu je to více méně nemyslitelnéb) Speciální mateřské školy pro mentálně postižené b) Neb) Ne b) Ne 
ANO6/25/2013 10:28 AMc) 36 - 45 letc) 16 - 25 letc) Magisterskéc) odbornéb) Vysoká školab) Systematicky (např. školní systém, kurzy, výcviky apod.)ano, mnoho dětí s ADHD, OŠD, dyslálií, integrace i ostatních - zrakově, sluchově handicap. apoddo určité míry s ní souhlasím, těžké poruchy patří do spec, zařízeníviz výše, není mnoho speciálních pedagogů v MŠ - proto se domnívám, že lepší péči pro tyto děti dostanou ve spec. zařízenícha) Anoje nutné se vzdělávat v oblasti - postižení dítěte - psychopedieschopnosti dále se vzdělávat, empatie, spolupráce s odborníy a s rodiči dítětestuduji magisterský obor speciální pedagogikyb) Ne tolerance "normálních" dětí k postiženému, děti lépe navazují kontakty b) Speciální mateřské školy pro mentálně postiženédo určité míry je integrace lepší - lehká ment ret, u střední a těžké - spec škola výhodou - menší počet dětí - jiné tempo činností, více pedagogů - speciálníchb) Neb) Ne b) Ne 
ANO6/25/2013 12:15 PMd) 46 - 55 letd) 26 let a víceb) Bakalářskéa) obecnéc) Seminářea) SouvisleNeustále je potřeba se vzdělávat, neboť se vyvíjí děti i jejich potřeby a stále přibývá problémových dětí, se kterými si rodiče neví rady a myslí si, že vstupem do MŠ se to vyřeší samo.Integrace je dobrá věc, ale musí na ni být připravené podmínky. Pokud nejsou tak je to vždy na úkor někoho a něčeho.Viz víšea) AnoRoli velkou, ale většinou bez přípravy, takže se učí za pochodu což nebývá to pravé, vzhledem k potřebám jednotlivého dítěte.- umět předvídat - umět přiměřeně reagovat - znát zákonitosti postižení- velmi máloa) AnoBylo to v naplněné třídě bez asistenta, mohu říci na úkor zdravých dětí.Pozitiva - děti se naučí dívat na postižené děti jinýma očima, neodsuzují je, snaží se mu pomoc- největší přínos v sociálních vztazích Negativa - pokud by bylo dítě zařazeno do speciální třídy a mělo intenzivní péči možná by se mohlo posunout ve vzdělávání dál?b) Speciální mateřské školy pro mentálně postižené viz bod. 16b) Neb) Ne b) Ne 
ANO6/25/2013 12:24 PMd) 46 - 55 letd) 26 let a vícec) Magisterskéa) obecnéa) Literaturab) Systematicky (např. školní systém, kurzy, výcviky apod.)Zcela určitě, pořád je potřeba se dovídat nové informace z oboruIntegrace určitě ano, ale těžká a velmi těžká postižení nezařazovat do běžných tříd mateřské školy.Při počtu 28 dětí na třídě je tato práce velmi, velmi náročná, jak organizačně, tak odborně.a) AnoVelmi důležitou. Empatie, odborná znalost problematiky, spolupráce s rodinou postiženého dítěte, to vše by měl předškolní pedagog zvládnout velmi kvalitně. Ale samozřejmě je vše o člověku a jeho odborném vzdělání, elánu a nadšení pro tuto práci.Kompetence ke zvládání problémů, kompetence odborné, kompetence komunikativní.V obecné a základní rovině v rámci středoškolského vzdělání učitelek mateřské školy doplněné o znalosti z absolvovaných seminářů. b) Ne Pozitiva pro rozvoj postiženého dítěte: jeho ozapojení do kolektivu běžné třídy mateřské školy, komunikace s dětmi stejného věku, rozvoj jeho dovedností, podpora jeho kamarádů - sociální vazby. Negativa: náročnost práce pro pedagoga s organizačním zajištěním, vytvářením prostoru pro práci s dětmi s mentální retardací.b) Speciální mateřské školy pro mentálně postiženéZáleží na stupni mentální retardace. S lehčím postižením určitě do mateřské školy běžného typu, s těžším postižením speciální mateřské školy pro děti mentálně postiženéb) Neb) Ne b) Ne 
ANO6/25/2013 1:57 PMd) 46 - 55 letd) 26 let a vícec) Magisterskéc) odbornéb) Vysoká školaa) SouvisleUrčitě, sledovat nové trendy v oboru, nové přístupy. Rozšiřovat si znalosti, které jsou potřebné pro výchovně vzdělávací práci. Změny v legislativě apod.Určitě by neměla probíhat za každou cenu, speciální školství je nezastupitelné a hraje významnou roli v rozvoji dětí se spec. vzdělávacími potřebami (nehledě na počty dětí ve třídách, které jsou nesrovnatelné se ZŠ). Pokud je dítě schopno zvládat běžný chod třídy společně s ostatními dětmi, určitě se jí nebudu bránit. V případě vážnějších obtíží by bylo vhodné i personální zajištění (asistence), aby dítě mělo šanci svůj handicap dorovnávat s pomocí a ind. péčí. Což v dnešních podmínkách zejména finančních a personálních není v běžné třídě MŠ samozřejmostí.a) AnoKlíčovou - reguluje vztahy a klima ve třídě i kolektivu MŠ (přijetí a začlenění dítěte s odlišnostmi do kolektivu dětí), pracuje s dětmi po stránce rozumové i emoční, tvoří základy osobnosti dítěte - dodává sebedůvěru, rozvíjí dítě po všech stránkách osobnosti, sebeobslužné dovednosti.... Vzdělávat se v oblasti, kterou dané konkrétní postižení dítěte vyžaduje, získávat dostatek pomůcek, odborných informací, speciálních přístupů...Aktivně vyhledávat spolupráci s odborníky apod.Jsem obeznámená.b) NeJen v lehké formě - dítě bylo zařazeno do speciální třídy logopedické pro souběžné vady řeči. Nižší počet dětí ve třídě a práce dvou pedagogů zároveň umožnily bezproblémové začlenění dítěte do třídy.Vhodná je podle mého názoru jen integrace dětí s lehkým ment. postižením a jen za určitých podmínek (nižší počet dětí, asistent...). Při začlenění do běžných tříd se obávám možnosti nepřijetí kolektivu třídy (zejména ZŠ), dítě může častěji prožívat pocity neúspěchu, nedostatečnosti... Může se stát obětí šikanování, posměchu, nebude zvládat tempo ostatních - nejsem příznivec tohoto řešení, speciální školství má nezastupitelnou roli !!! (sama mám praxi pedagoga v základní škole praktické i v základní škole speciální - děti zde mají přizpůsobené podmínky, pracují svým tempem, zažívají pocit úspěchu a ohodnocení výkonu - jsem rozhodně pro jejich zachování).b) Speciální mateřské školy pro mentálně postiženéVhodná je podle mého názoru jen integrace dětí s lehkým ment. postižením a jen za určitých podmínek (nižší počet dětí, asistent...). V dnešních podmínkách českého školství nejsou vhodné podmínky !!!b) Neb) Ne b) Ne 
ANO6/25/2013 3:06 PMc) 36 - 45 letd) 26 let a vícec) Magisterskéc) odbornéb) Vysoká školab) Systematicky (např. školní systém, kurzy, výcviky apod.)Ano, vývoj jde stále dopředu.Přicházejí nové-jiné děti, které mají specifické výchovné potřeby a je dobré vědět, jak s těmito dětmi pracovat a rozvíjet jejich potenciál.Smíšený.Domnívám se, že težce postižení by měli mít svůj prostor a měli by o ně pečovat speciálně vyškolení lidé. Pracují mimo jiné s nadprůměrně intelig.dětmi a domnívám se, že slučovat tyto a jiné skupiny není v rámci integrace možné.Každý má jiné priority a požadavky.a) AnoNejdůležitější.Maximální vzdělání a zkušenosti v oboru.Okrajově.a) AnoTo by bylo na 4 stránky A4. b) Speciální mateřské školy pro mentálně postižené a) Anoa) Ano b) Ne 
ANO6/25/2013 5:17 PMd) 46 - 55 letd) 26 let a vícec) Magisterskéa) obecnéa) Literaturab) Systematicky (např. školní systém, kurzy, výcviky apod.)Ano, člověk hlavně pedagog musí mít určité odborné znalosti, neboť se setkává se stále novými dětmi a svět se neustále vyvíjí.Lze , pokud je to přínosné pro postiženého. Záleží na stupni postiženíStejný názor jako předchozí. Musí být vhodné podmínky, aby integraace měla smysl.a) AnoJe jedním z nejdůležitějších činitelůodborné a pedagogické schopnosti, trpělivost, porozumění, ..částečněb) Ne  b) Speciální mateřské školy pro mentálně postiženéZažila jsem mentálně postižené děti na ŠvP, s kterými jsme se scházeli při stravování. Děti nezvládaly hluk, množství ostatních dětí. Myslím, žie potřebují klid, svůj režim a v klasické třídě s 25 dětmi jim to není umožněno. Potřebují jiný přístup učitelky, jiné vzdělávání, malý kolektiv dětí. b) Neb) Ne b) Ne 
ANO6/25/2013 5:28 PMd) 46 - 55 letc) 16 - 25 letb) Bakalářskéa) obecnéa) Literaturab) Systematicky (např. školní systém, kurzy, výcviky apod.)Ano, vše se vyvíjí, mění v závislosti na naší společnosti, na požadavky, které jsou na pedagogy kladeny.Nemám žádnou zkušenost na našÍ MŠ - určitě je to práce a zodpovědnost navíc. Pokud je dítě schopné se zapojit do dění v MŠ je to pro takové dítě jistě nesmírnou výhodou a motivací.Žádné spec. vzdělání, musela bych se s danou problematikou seznámit sama díky literatuře. Omezuje ostatní děti - nutná pomoc asistenta.a) AnoZásadní - jeho přístup je nesmírně důležitý pro zapojení dítěte do běžné MŠ. Nesprávné vedení dítěte může velmi ublížit a poškodit handic. dítě.Speciálními kompetencemi snad ani ne, ale určitě povinností seznámit se s odbornými postupy, pomůckami, proškolit se ...mám na mysli pedagoga z běžné třídy, nikoli specialistu v oboru Velmi málo - ze studií, z literatury, z doslechub) Ne Pozitiva - výhoda a motivace, začlenění dítěte do společnosti i v budoucnu Negativa - určitě jistým způsobem ovlivní tempo a způsob práce s dětmi Celkově jistě mnohem náročnější plánování a přístup k dítětib) Speciální mateřské školy pro mentálně postiženéMéně dětí ve skupině, odborné vedení, velký výběr hraček, pomůcek pro rozvoj postiženého dítěte, uzpůsobení prostředíb) Neb) Ne b) Ne